י"ג תשרי התשפ"ה
15.10.2024

יו"ר יד ושם לקנצלר אוסטריה "גורמים שליליים מבקשים להחזיר את אוסטריה לאחור"

במהלך ביקורו של יו"ר יד ושם באוסטריה נחתם הסכם להמשך שיתוף פעולה בין אוסטריה ליד ושם. מחר תפתח תערוכה חדשה של הארגון בפרלמנט האוסטרי. הביקור במדינה מגיע על רקע העלייה הדרמטית באירועי אנטישמיות בעולם והתחזקותה המשמעותית של מפלגת הימין הקיצוני בבחירות באוסטריה

יו"ר יד ושם לקנצלר אוסטריה "גורמים שליליים מבקשים להחזיר את אוסטריה לאחור"
יו"ר יד ושם דני דיין עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר צילום: באדיבות המצלם

יו"ר יד ושם דני דיין ערך ביקור עבודה באוסטריה. במהלך הביקור נועד דיין עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר. השניים דנו בעלייה הדרמטית באירועי האנטישמיות בעולם, בהתמודדותה של אוסטריה עם עברה וכן עם אירועי אנטישמיות ושנאה כיום. דיין הביע תקוותו כי על אף תוצאות הבחירות במדינה, אוסטריה תמשיך בפעילותה העיקשת בתחומים אלו. עוד בפגישתם, חתמו השניים על הסכם להמשך שיתוף פעולה בין המדינה ליד ושם, במסגרתו אוסטריה תומכת בפעילויותיו השונות של יד ושם בתחומי חקר השואה, הוראת שואה והנצחתה. מחר צפוי דיין להפגש עם נשיא אוסטריה אלכסנדר ון דר בלן.

באדיבות המצלםיו"ר יד ושם דני דיין עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמרצילום: באדיבות המצלם

עוד במהלך ביקורו, יחנוך דיין תערוכה חדשה של יד ושם "נקרעו מהחיים- גורלם של יהודי אוסטריה אחרי האנשלוס ב-1938" בפרלמנט בווינה. התערוכה מציגה סיפוריהם של 14 יהודים שנאלצו להימלט מהמדינה לאחר סיפוחה לגרמניה הנאצית, באמצעות פריטים שונים מאוספי יד ושם. אירוע הפתיחה יערך בנוכחות נשיא הפרלמנט האוסטרי וולפגנג סובוטקה, דיין ובני משפחה של בעלי הפריטים.

"הפריטים המוצגים בתערוכה זו אינם רק שרידים של עבר טרגי; הם קול למיליונים שהושתקו על ידי השואה" אומר דיין. "כל פריט מספר סיפור אישי של אובדן, הישרדות וחוסן, ועל ידי הצגתם באוסטריה היום, אנו מזכירים לעולם את חשיבות זיכרון השואה וחשיבות המלחמה באנטישמיות. פתיחת תערוכה זו בפרלמנט האוסטרי, הינה חלק מהתמודדותה של המדינה עם עברה ומשקפת רבות גם את נחישותה במאבק באנטישמיות כיום. אנו תקווה כי גורמים שליליים שמאיימים לחבל בסוגיות אלו ולכרסם בחברה האוסטרית, יזכו להתנגדות עזה מצד מנהיגות אמיצה ואחראית".

דני דיין יד ושם אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}