ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

סוכות בטבע: חוויה גדולה במחיר קטן

רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה מזמינים את הציבור בתקופת בין הזמנים לצאת ולחוות את ארץ ישראל היפה דרך הרגליים, העיניים והנשמה באמצעות כרטיס מטמון - שהופך את החוויה למשתלמת יותר

סוכות בטבע: חוויה גדולה במחיר קטן
גן לאומי בית גוברין צילום: דור זליכה לוי

חג סוכות הבא עלינו לטובה, מגיע השנה בתקופה לא קלה ומורכבת עבור עם ישראל. חודש תשרי מביא עימו רוח של התחלות חדשות ומזג אוויר נעים, ומהווה הזדמנות נפלאה לעשות התבוננות נפש מחד ולהתחבר למשפחה מאידך. לכבוד החג, רשות הטבע והגנים ארגנה עבור הציבור מגוון פעילויות המותאמות למשפחות בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ,ומזמינה אתכם להגיע ולהתחבר מחדש לארץ ולמורשת. הפעילויות יתקיימו בהתאם להנחיות פיקוד העורף ולאור המצב הבטחוני המתפתח. עדכונים לגבי הפעילויות יינתנו באופן שותף במוקד הרשות (*3639) או באתר האינטרנט.

יניב כהןהגן הלאומי מגדל צדק בשעת שקיעהצילום: יניב כהן

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "בימי חול המועד, הציבור מוזמן להגיע ולטייל בפארקים ובגנים הלאומיים. הפעילויות המגוונות העומדות לרשות המבקרים בחג הסוכות מאפשרות לא רק הנאה, אלא גם הזדמנות ללמוד מקרוב את ההיסטוריה של ארץ ישראל, לטייל יחד ולחוות רגעים משפחתיים קסומים בחיק הטבע.״

בתקופת בין הזמנים, משפחות רבות יוצאות לטייל בטבע, וכדי להפוך את החוויה לנעימה בעלות נמוכה, רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור לרכוש כרטיס מטמון משפחתי – כל ילד רביעי ומעלה כלול בכרטיס ללא צורך בהוספת תשלום נוסף, חבילה משתלמת במיוחד המאפשרת כניסה ללא תשלום לכ-65 אתרי טבע ומורשת, מגוון הטבות ופעילויות לכל המשפחה. הכרטיס תקף לכל השנה! כך, תוכלו להבטיח הנחה משמעותית בהוצאה השנתית של בית המשפחה! הפעילויות יתקיימו לאורך כל השנה, כך שניתן יהיה להנות מהן בחופשות ובמועדים. בכלל אתרי הרשות תעמוד לרווחת הציבור סוכה כשרה. בין הפעילויות השונות שיתקיימו במהלך חול המועד אנו ממליצים במיוחד על הפעילות שתתקיים בגן לאומי קיסריה ביום ראשון י"ח בתשרי 20.10. הצטרפו אלינו בשעות הערב הנעימות לגן לאומי קיסריה בו תמצאו אלפי שנות היסטוריה מרתקת. הפעילות בגן הלאומי תאפשר להכיר סיפורים רבים ולהיחשף לקסם של הסביבה על שפת הים.

נוסף על הבריזה, הנוף הנפלא אל הים, השקיעה, השקט של הערב והשביל המואר בדרך לארמון על שבילים מונגשים הכנו לכם סיורים מודרכים, סדנאות ופעילות מגוונות לכל המשפחה: סדנת פרפרים ציפורים וינשופים, פיסול בחוטי ברזל, סדנת עציצי מגנט ולקראת השקיע נתכנס להופעת מיוחדת של הזמר ישי לפידות בתיאטרון המפואר של קיסריה!

הכניסה לפעילות מותנית בתשלום והרשמה מראש באתר רשות הטבע והגנים>>

https://www.parks.org.il/activity/caesarea-4/?utm_source=PR&utm_medium=msg&utm_campaign=Sukkot_matmon

אורית שטיינפלד, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים: "לאחר ותוך כדי שנה מורכבת ומאתגרת, אנחנו בפתחו של חג הסוכות, כולנו תקווה שהחג יביא בשורות טובות והתחלות חדשות. רשות הטבע והגנים הכינה את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע עבור המבקרים הרבים שיצאו לטייל בחג. המבקרים יוכלו להנות מעונת הסתיו הנעימה לטיול, לצפות בפריחת הסתיו ונדידת הציפורים, ולהנות מפעילויות לכל המשפחה.".

עידן יצחקיאןגן לאומי קיסריהצילום: עידן יצחקיאן

חוויות גדולות במחיר קטן – פעילויות לכל המשפחה

בנוסף לפעילות בגן לאומי קיסריה יתקיימו מגוון פעילויות בגנים הלאומיים ובשמורת הטבע ברחבי הארץ. כמובן שאם יש לכם מינוי מטמון, אז הכניסה לאתרים וההשתתפות בפעילויות היא ללא תשלום נוסף. מיזם "נושמים תרבות" של רשות הטבע והגנים ומפעל הפייס יתקיים בגנים הלאומיים קיסריה, תל אפק, מגדל צדק, אפולוניה, בית גוברין, תל באר שבע וממשית. במסגרת המיזם, המבקרים בגנים הלאומיים יוכלו להנות ממגוון פעילויות חווייתיות, הכוללות מופעי רחוב, סדנאות יצירה, , מופעי להטוטנות, בית ספר לגלדיאטורים ועוד.

בגן הלאומי בית גוברין, תוכלו להנות ברדת החשכה מיצירת האמנות "טהירו" המוצגת במערת הפעמון. בגן הלאומי בית שאן, אתם מוזמנים לחזות בחיזיון אור-קולי יחיד מסוגו בעולם ובו אמצעים וירטואליים אשר יגרמו לכם לחוש שאתם נמצאים בבית שאן העתיקה. בגן הלאומי קיסריה ובגן הלאומי עין עבדת תוכלו להשתתף בסיורי עששיות שיכירו לכם את הגן הלאומי באור חדש לגמרי. בפארק הרודיון, תוכלו לקחת חלק מסיור מומחז עם דמויות מהעבר ולסייר באחד מפלאי הבנייה הקדומים של הארץ הזו.

את כרטיסי המטמון ניתן לרכוש בשלל אתרי רשות הטבע והגנים, או דרך אתר האינטרנט של הרשות בקישור:

https://www.parks.org.il/matmon/?utm_source=PR&utm_medium=msg&utm_campaign=Sukkot_matmon

או דרך המוקד הטלפוני של הרשות, במספר: *3639 שלוחה 2

לאורך תקופת 'בין הזמנים', רשות הטבע והגנים תפעיל תחנות מידע והסברה לטובת ציבור המטיילים בכניסה למסלולי הטיול בגנים הלאומיים ושמורות הטבע שאינם בתשלום. המטיילים מוזמנים לפנות לצוות המדריכים בתחנות ולקבל המלצות ומידע על מסלולי הטיול, בתחנות המידע ניתן לקבל גם שקיות לאיסוף אשפה וכך לעזור לנו לשמור על הטבע נקי. הרשות קוראת למטיילים לנהוג על פי כללי הטיול הבטוח: הקפדה על שתיית מים, חבישת כובע, שימוש בקרם הגנה ויציאה לטיול בשעות הנעימות (בוקר/צוהריים מאוחרים). את מיקומי כלל התחנות ניתן לקבל באתר רשות הטבע והגנים בקישור: https://www.parks.org.il/article/info-stations-2/

או דרך מוקד הרשות, במספר: 3639*

לרשימת הפעילויות המלאה: >> https://bit.ly/3N8wlm8

רשות הטבע והגנים עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}