ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
עבר ניתוח חירום

פעוט כבן שנה וחצי בלע כ-50 מגנטים

התינוק הועבר במצב טוב לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. הרופא המנתח, ד"ר נדב סלייפר: "מגנטים הם משחק מסוכן, ובליעתם עלולה לגרום לחסימת מעיים ולנקבים בהם, ואף להביא לסכנת חיים"

פעוט כבן שנה וחצי בלע כ-50 מגנטים
חלק מהמגנטים שהוצאו צילום: באדיבות המרכז הרפואי לגליל

עם לא מעט מזל, ובזכות עירנות ופעולה מהירה של הצוות הרפואי, נמנע אסון: פעוט כבן שנה וחצי הובא למרכז הרפואי לגליל, לאחר שבלע כ-50 מגנטים, ועבר ניתוח חירום. עפ"י ההערכות, הוא לא בלע את המגנטים ברצף, אלא במשך כמה ימים.

הפעוט הובא למיון ילדים, מבלי שסבל מתסמינים מיוחדים, ע"י הוריו, תושבי נהריה. ההורים סיפרו, כי החליטו להגיע למרכז הרפואי, מכיוון שחשדו כי בנם בלע מגנטים, לאחר שחלק מכדורי המגנט בהם שיחק נעלמו. עם הגעתו, בוצע צילום רנטגן, בו נראתה כמות גדולה של מגנטים בקיבה ובאזור הוושט.

מרכז הרפואי לגלילצילום הרנטגן, בו נראים המגנטיםצילום: מרכז הרפואי לגליל

בעקבות זאת עבר הפעוט אנדוסקופיה, במהלכה נשלפו מרבית המגנטים מגופו. הפעולה בוצעה ע"י ד"ר אורית אלקיים, גסטרו-אנטרולוגית ילדים ורופאה בכירה באגף ילדים, בשיתוף עם צוות גסטרו-אנטרולוגיה מבוגרים שבהובלת ד"ר ויסאם סבית וד"ר אמיר שאהין.

עקב השהות הממושכת של המגנטים במערכת העיכול, והיצמדות חלקים מצינור העיכול האחד לשני ע"י המגנטים, חדרו כמה מגנטים את דופן הקיבה, ולא ניתן היה לשלוף אותם מבלי לסכן את חיי הפעוט. בעקבות זאת הוכנס התינוק לניתוח חירום.

ד"ר נדב סלייפר, מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים, שניתח את התינוק, סיפר כי בניתוח נמצאו 11 מגנטים נוספים באזורים שונים של צינור העיכול, וכן חורים בקיבה, במעי הדק ובמעי הגס, שנגרמו כתוצאה מחדירת המגנטים את דופן המעי. עם שליפת המגנטים, תוקנו הפגיעות שנוצרו במערכת העיכול.

בתום הניתוח הועבר התינוק לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, כשהוא במצב טוב, ובהמשך הועבר לאישפוז במחלקה לכירורגיית ילדים.

לד"ר סלייפר יש מסר חשוב להורים: "מגנטים הם משחק מסוכן מאוד. כאשר תינוק בולע כמה מגנטים, הם נצמדים האחד לשני במערכת העיכול ועלולים לגרום לחסימת מעיים ולנקבים בהם, ואף להביא במקרים מסוימים לסכנת חיים. הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. חשוב להרחיק מגנטים מהישג ידם של תינוקות וילדים, ואם יש חשד לבליעה, יש להביא את הילד בדחיפות המירבית למיון".

מגנטים מרכז הרפואי לגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}