ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
החלל ה-18 מהשבט

יוסף נהרג מפגיעת הכטב"ם - 33 שנים לאחר שסבו נפל בלבנון: "חייל אמיץ"

סמל יוסף הייב נהרג אתמול מפגיעת הכטב"ם בבא"ח גולני. יוסף הוא החלל ה-18 לשבט אל-הייב, ונכדו של רס"ב נאיף הייב, שנפל ב-1991 כשרכב הסיור שבו נסע בלבנון נפגע ממטען צד

יוסף נהרג מפגיעת הכטב"ם - 33 שנים לאחר שסבו נפל בלבנון: "חייל אמיץ"
סמל יוסף הייב הי"ד צילום: דובר צה"ל

יוסף הייב בן ה-19 מטובא זנגריה, שנפל מפגיעת הכטב"ם בבסיס בא"ח גולני לצד שלושה חיילי גולני נוספים, הוא החלל ה-18 לשבט אל-הייב. יוסף נפל שבוע לפני יום השנה ה-33 לנפילת סבו בלבנון. 

רב סמל בכיר נאייף הייב שירת במשך 17 שנים בצה"ל כגשש, ונפל ב-20 באוקטובר 1991 כשרכב הסיור שבו נסע בלבנון נפגע ממטען צד. 

חוסיין אל הייב, ראש המועצה המקומית טובא-זנגריה, סיפר: "ב-1948 בני שבט הייב קשרו את גורלם בגורל המדינה. ביוזמת יגאל אלון ושייח' אבו יוסוף הוקמה במלחמת העצמאות יחידת הפל"הייב ומאז נוצקה ברית שלא תנתק". 

עוד הוסיף: "יוסף היה חייל אמיץ, בן צדיק, דוגמה לנאמנות ולנתינה. מבקשים מהאל שיעניק למשפחתו סבלנות ונחמה בתקופה קשה זו. אנו מאמינים שאלוקים בוחר בנשמות טהורות כדי לקחת אותן לגנים של אושר". 

עו"ד ויסאם עומר, חבר משפחתו של יוסף, סיפר ל"ווינט": "סבו נפל ב-1991 ברצועת הביטחון, ואביו הוא שוטר. זו משפחה שתרמה ועדיין תורמת הרבה. היישוב טובא זנגריה קשר את גורלו בהקמת המדינה. מדובר במשפחה ששירתה ומשרתת במערכת הביטחון, וכל התושבים במועצה הינם נאמנים למדינת ישראל, לביטחונה ולמשך עתידה בארץ הזאת".

ויסאם סיפר על יוסף: "הוא היה פשוט ילד נפלא ומקסים, כל כך חבל שהוא נפל. אלוקים כנראה רצה שזה מה שיהיה. הוא נפל ממש באותו חודש שבו סבו נפל. מדובר במשפחת שכול. אנחנו משתתפים בצער הכבד של בני המשפחה ומחזקים אותם".

חטיבת גולני מלחמת חרבות ברזל טובא זנגריא כטב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}