י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
שומעים את זעקתם

בעיצומו של יום כיפור: מרת ברכה רחל וינברגר ע"ה הותירה 7 יתומים המומים

מרת ברכה רחל וינברגר ע"ה נפטרה בעיצומו של יום הכיפורים, אחרי שנים ארוכות של התמודדות עם המחלה הקשה • הותירה אחריה את בעלה ושבעת יתומיה, המתמודדים עם חובות עתק שנותרו מתקופת מחלתה. כולנו שומעים את זעקתם ומסייעים להם

בעיצומו של יום כיפור: מרת ברכה רחל וינברגר ע"ה הותירה 7 יתומים המומים
לוויית גב' וינברגר צילום: באדיבות המצלם

ביום הקדוש ביותר בשנה, כאשר כולנו זעקנו בתפילה בבתי הכנסת, השיבה מרת ברכה רחל וינברגר ע"ה את נשמתה לבוראה. בגיל 39 בלבד, כאשר היא מותירה אחריה שבעה יתומים, נפטרה מרת וינברגר לאחר מאבק אמיץ במחלה הקשה, משאירה אחריה משפחה שבורת לב הזקוקה לעזרתנו.

מרת ברכה רחל ע"ה, בתו של הגאון החסיד רבי אברהם גנזל זצ"ל, מחבר "הסידור המבואר" ו"ההגדה המבוארת", הקימה יחד עם בעלה, הרה"ח ר' ברוך וינברגר, מחשובי חסידי ויז'ניץ בביתר עילית, בית של תורה וחסד, וגידלה שבעה ילדים מופלאים במסירות אין קץ.

היתומים מתחננים לעזרתנו! תורמים עכשיו למשפחת וינברגר

המחלה הקשה לא רק גבתה את חייה של מרת ברכה רחל ע"ה, אלא גם הותירה את המשפחה במצב כלכלי קשה ביותר. ההוצאות הרפואיות הרבות, הנסיעות לטיפולים, והעובדה שהמנוחה לא יכלה לעבוד כרגיל, הובילו להצטברות של חובות כבדים.

כעת נותר ר' ברוך אלמן טרי עם שבעה יתומים רכים, כשהגדול שבהם רק התחתן לפני חודשיים, והקטנה בת שש בלבד. בנוסף לכאב העצום והאחריות הכבדה, הוא עומד בפני אתגר כלכלי עצום - לשקם את המשפחה, לכסות את החובות, ולדאוג לצרכים השוטפים של הבית.

ערב חג הסוכות, כאשר בכל בתי ישראל בונים סוכות ונערכים לשמחת החג – בבית משפחת וינברגר התיישבו שבעה, ולא יודעים איך בכלל ייכנסו לחג. איך ימשיכו את מסלול החיים אחרי החגים. כאן, אנחנו נכנסים לתמונה ומתייצבים לסייע להם כלכלית.

אנחנו לא יכולים להפחית מעוצמת הכאב והאבל. אנחנו לא יכולים להחזיר ליתומים המבקשים את אמא שלהם, את מרת ברכה רחל ע"ה – אנחנו כן יכולים להקל עליהם ככל הניתן, באמצעות התרומות הנדיבות שלנו.

בואו נתאחד כולנו למען משפחת וינברגר. נעזור להם לכסות את החובות, נסייע בהוצאות נישואי הילדים הנותרים, בהם הבן השני הלומד בישיבה גדולה ומתקרב לגיל שידוכים, ונדאג שהיתומים הרכים יוכלו להמשיך את חייהם בכבוד ובשמחה, כפי שאמם ע"ה הייתה רוצה.

בימים אלה, כולנו עסוקים במצוות. לפנינו מצווה חשובה נוספת, עליה מצווה אותנו הקב"ה עצמו. לסייע ליתומים בשעתם הקשה. "אם אתה משמח את שלי – אני משמח את שלך", אנו מובטחים. כולנו מתגייסים עכשיו לסייע ליתומים.

היתומים מתחננים לעזרתנו! תורמים עכשיו למשפחת וינברגר

ברכה רחל וינברגר ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}