י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
צפו בגלריה

בצאתו בשלום: ערב ומוצאי היום הקדוש אצל רבינו ראש הישיבה

תיעוד מיוחד מהיכלו של רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן בערב ובמוצאי יום הקדוש תשפ"ה. הצלם מתתיהו גולדברג תיעד ומגיש גלריה

בצאתו בשלום: ערב ומוצאי היום הקדוש אצל רבינו ראש הישיבה
הגרמ"צ ברגמן יום כיפור תשפ"ה צילום: מתתיהו גולדברג

בערב יום הקדוש שיגר רבינו ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן מכתב תנחומין לבני משפחת הקדוש הרב רפאל מרדכי פישהוף הי"ד. ראש הישיבה כתב במכתבו "ודאי שהוא מהצדיקים שמתייסרים לכפר על דורם, וביחוד בשעת הגזירה שאנו נמצאים בעת חרון אף ה' בלהט החרב המתהפכת על עמו ונחלתו".

דקות לכניסת היום הקדוש העתיר על תורמי קופות צדקה שונות. ראש הישיבה אמר כי רואים בהפטרה של יום כיפור שעניינו של יום זה "בין אדם לחבירו" וקרא ברגש את הפסוקים "הלא פרוס לרעב לחמך ועניים מרודים תביא בית".

לאחר מכן נפנה ראש הישיבה לבית מדרשו וניגש לפני העמוד לתפילת 'כל נדרי'. התרגשות רבה אחזה בקרב המסתופפים בצלו של ראש הישיבה עת נשמע קולו בעת ברכת "שהחיינו" על קדושת היום, כשקולו נשנק מדמעות של התרגשות. קודם תפילת מעריב נשא ראש הישיבה דברי התעוררות קצרים ונרגשים. 

במהלך כל היום הקדוש שהה ראש הישיבה בהיכל בית מדרשו, כשבזמן ההפסקה בין תפילת מוסף לתפילת מנחה, שהה הגרמ"צ ברגמן בחדרו שבבנין הישיבה. ראש הישיבה עלה לעליית שלישי במנחה וקרא את הפטרת יונה.

דקות לפני תפילת נעילה אמר ראש הישיבה: "אם בשנה שעברה היינו מתאמצים יותר בנעילה מי יודע כמה גזירות היינו יכולים לבטל, כמה דמעות של צער יכולנו לחסוך. הבה ונתאמץ יותר ושהשנה הזו תהיה שנה יותר טובה עם פחות גזירות קשות".

במהלך תפילת נעילה משנוכח ראש הישיבה שהשעה מתאחרת, שלח להודיע לבעל תפילה שלא יאריך וישתדל לקצר לסיים בזמן, מפני טורח הציבור המתענים. לאחר הבדלה במעונו בירך ראש הישיבה את תלמידיו לפתקא טבא ואגוט יאר.

הרב מאיר צבי ברגמן יום כיפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}