י"ד תשרי התשפ"ה
16.10.2024
תביעת ענק

טבח 13 הגמלאים בשדרות יכול היה להימנע? "המיגונית החכמה הייתה נעולה"

חלק ממשפחות 13 הגמלאים שנרצחו בשדרות תובעות 12 מיליון שקלים מעיריית שדרות ומחברת המיגוניות על רשלנות חמורה. לטענת המשפחות, המיגוניות נותרו נעולות בזמן האזעקות, מה שמנע מהנרצחים להסתתר והוביל למותם במהלך מתקפת הטרור

 טבח 13 הגמלאים בשדרות יכול היה להימנע? "המיגונית החכמה הייתה נעולה"
הגמלאים צילום: עפ סעיף 27א

חלק ממשפחות של 13 הגמלאים שנרצחו בשדרות ב-7 באוקטובר תובעות את עיריית שדרות וחברת המיגוניות על סך 12 מיליון שקלים, בעקבות מה שהן מכנות "רשלנות חמורה" שהובילה למות יקיריהן.

התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאשימה את העירייה ואת החברה המפעילה במחדלים אשר גרמו לכך שהגמלאים נותרו חשופים לפגיעה בזמן מתקפת רקטות ומחבלים.

ע"פ הדיווח בכאן חדשות, במרכז התביעה עומדת טענה כי במהלך מתקפת הרקטות נותרו דלתות המיגונית החכמה נעולות, דבר שמנע מהנרצחים להיכנס ולהסתתר בה בזמן האזעקות. המשפחות טוענות כי לו דלת המיגונית הייתה נפתחת, ייתכן שהמחבלים כלל לא היו מבחינים בקבוצת הגמלאים והם היו נשארים בחיים.

בנוסף, התביעה מציינת כי המיגוניות בעיר שדרות סבלו מהזנחה קשה – הפכו למקום מלא באשפה ובשירותים מאולתרים, מה שפגע בכשירותן וביכולתן להגן על הציבור. לטענת המשפחות, העירייה לא דאגה לתחזוקת המיגוניות ולא ביצעה ביקורות סדירות, ובכך תרמה לרשלנות שהובילה לאסון. יתרה מזאת, נטען כי העירייה ניסתה לטייח את האירועים ולהסתיר ראיות בנוגע למחדלים.

האירוע הטרגי התרחש כשקבוצת גמלאים הייתה בדרכה ליום גיבוש בים המלח. המחבלים תקפו את המיניבוס בו נסעו, והנוסעים ניסו לברוח ולהסתתר במיגונית הקרובה. למרות ניסיונות של שוטרים ששהו באזור, לא הצליחו לפתוח את הדלת שנשארה נעולה.

מעיריית שדרות נמסר ל'כאן חדשות' כי כתב התביעה טרם התקבל אצלה, ולאחר בחינת פרטיו תימסר תגובה מסודרת לבית המשפט.

מיגונית המוות מלחמת חרבות ברזל שדרות גמלאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}