י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
הנחה לקדמן

ראש הממשלה נתניהו קיבל את המלצות הביניים של ועדת נגל

ראש הממשלה נתניהו קיבל את המלצות הביניים של "ועדת נגל" והנחה לקדמן באופן מיידי הוועדה עסקה בבחינת תקציב הביטחון ובניין הכח, והציגה את המלצות הביניים

ראש הממשלה נתניהו קיבל את המלצות הביניים של ועדת נגל
נתניהו במליאת הכנסת צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש (ראשון) את ועדת נגל לבחינת תקציב הביטחון ובניין הכח, אשר הציגה את המלצות הביניים, בלשכת רה"מ בירושלים. בדיון השתתפו שר הביטחון, שר האוצר, ויו"ר הוועדה וחבריה; על-מנת לדון בהמלצות הביניים. 

ראש הממשלה קיבל את המלצות הוועדה והנחה לקדמן בהקדם האפשרי. 

הוועדה קבעה מספר עקרונות לגיבוש המלצות הביניים: 1. הקצאת תקציב ייעודי לנושא, שלא יהיה ניתן להשתמש בו לצרכים אחרים. 2. צורך חיוני כי המסקנות הסופיות ישולבו בכל מתווה תקציבי במסקנות הסופיות. 3. קיימת הזדמנות רכש מוגבלת בזמן, כאשר אי-קבלת החלטה עלולה לגרור לאיבוד יכולת הרכש או לדחייה ארוכה במימושו ו/או להתייקרויות. 4. העמסה פחותה ככל הניתן על תקציב המימון השקלי בשנת 2025 (ובשאיפה גם בשנת 2026). 5. מורכבות עיתוי המלצות הביניים, תוך כדי לחימה ומציאות ביטחונית משתנה באופן תדיר.

יש לציין כי המלצות הביניים לא כוללות המלצות תקציביות והן לא מיועדות להגדיל את מסגרות התקציב שאושרו עד-כה, אלא רק על-מנת לקדם את יכולת השימוש בהם. 

הנושאים שהועלו לדיון המלצות הביניים: 1. רכש וייצור - הרחבת סל החימושים ומערך ההגנה האווירית. 2. יציבה יבשתית לתמרון. 3. עליונות ימית. 4. כח אדם. 5. שיטות והתארגנויות חדשות לפיתוח וייצור. 6. מרכיבי הגנה בגבולות.

הוועדה החלה את עבודתה בתחילת אוגוסט, במטרה להמליץ על הכיוונים המרכזיים לבניין הכח לעשור הקרוב, תקציב הביטחון הנגזר מכך, והמשמעויות הכלכליות הנלוות להחלטות שיתקבלו. 

לוועדה הוצגו עד-כה צרכי מערכת הביטחון, לרבות הכיוונים המרכזיים לקידום הנגזרים מתרחיש הייחוס הצה"לי ודגשי משרד האוצר ובנק ישראל. הוועדה קיימה דיונים מעמיקים עם אנשי אגף התקציבים, החשב הכללי, בנק ישראל, האגף הממונה על השכר באוצר, ומערכת הביטחון. דיונים אלו כללו את תרחיש הייחוס, העקרונות לתכנון התר"ש, יעדי תר"ש "מעלות" (טרום מלחמת חרבות-ברזל) והטמעת לקחים מהמלחמה עד-כה והשפעתם על התכניות והתקציבים הנדרשים, במדרגות שונות במשרד הביטחון ובצה"ל.

בדו״ח הסופי יכללו המלצות הקשורות לתרחיש הייחוס ולתפישת ההפעלה, וכנגזרת מהן דירקטיבות ויעדים לתכניות בניין הכח ומדרגות התקציב המומלצות למימושו, בכל אחת משנות הייחוס, כפי שהוגדר לוועדה בכתב המינוי. 

הוועדה מתכוונת להגיש גם המלצות בנושאים הקשורים לשקיפות, ופיקוח-ובקרה על אופן מימוש תקציב הביטחון והשגת היעדים שהוגדרו לביצור מדינת ישראל.

"הוועדה מברכת על שיתוף-הפעולה עד-כה עם כלל השותפים לעשייה ותרומת המשקיפים לקבלת הנתונים הנדרשים לצורך ביצוע העבודה", נמסר. 

בנימין נתניהו תקציב הביטחון ועדת נגל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}