י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
בלתי נתפס

אזרחים דיווחו על הכטב"ם - בחיל האוויר הגיעו למסקנה כי מדובר בכלי טיס ישראלי

שני אזרחים מאזור יקנעם דיווחו למוקד משטרת ישראל על כטב״ם שזיהו טס מעל בתיהם. הפנייה הועברה לחיל האוויר - שקבע כי מדובר בכלי טיס ישראלי. רגע לאחר מכן התפוצץ הכטב"ם בבא"ח גולני

אזרחים דיווחו על הכטב"ם - בחיל האוויר הגיעו למסקנה כי מדובר בכלי טיס ישראלי
תיעוד מפינוי הפצועים צילום: פלאש90

בצה"ל מנסים להבין כיצד קרה שהכטב"ם של ארגון הטרור חיזבאללה הצליח להתפוצץ בבא"ח גולני מבלי שיורט או מבלי שנשמעה אזעקה. הבוקר הובאו ב"גלי צה"ל" פרטים בלתי נתפסים על האירוע. 

שני אזרחים מאזור יקנעם התקשרו אמש באזור השעה 19:05-19:06 למוקד משטרת ישראל ודיווחו על כטב״ם שטס מעל בתיהם. בשעה 19:08 הועבר הדיווח לטיפול הגורמים המוסמכים. 

כעבור דקות ספורות, המשטרה יצרה קשר עם יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר. תוך זמן קצר מאוד, יחידת הבקרה חזרה למשטרה - ועידכנה כי לאחר בדיקה, מדובר בכלי טיס ישראלי, ואין מדובר באירוע חדירת כלי טיס עוין. 

בשעה 19:12 המשטרה סגרה את האירוע, לאחר שהושלמה הבדיקה. כעבור שלוש דקות הכטב״ם של חזבאללה התפוצץ בבא"ח גולני, הרג 4 חיילים ופצע עשרות. 

הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של הלוחמים שנפלו אמש: סמל עומרי תמרי, בן 19, ממזכרת בתיה, סמל יוסף הייב, בן 19, מטובא זנגריה, סמל יואב אגמון, בן 19, מבנימינה גבעת עדה, וסמל אלון אמיתי, בן 19, מרמות נפתלי הי"ד. החיילים היו בהכשרה בבא״ח גולני, חטיבת גולני, ונפלו כתוצאה מפגיעת כטב״ם אתמול.

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע אמש לבסיס האימונים של חטיבת גולני וקיים תחקיר ראשוני עם המפקדים. הרמטכ״ל שוחח עם המפקדים וצוותי הרפואה בבסיס.

מדברי הרמטכ״ל: ״אנחנו במלחמה, ותקיפה של בבסיס אימונים בעורף היא קשה והתוצאות כואבות. פעלתם היטב בטיפול ופינוי הפצועים והנפגעים. חבקו את המשפחות השכולות, לוו את הפצועים וחזקו את המפקדים והחיילים".

גולני כטב"ם מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}