י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
ברקע הביקורת

נחשף: העלות לטקס הנוסף של רגב בחג שמחת תורה

לצד הטקס הנוסף שיתקיים בתאריך העברי לטבח 7 באוקטובר, הלא הוא חג שמחת תורה בכ"ה בתשרי, משרד הביטחון יקיים עוד טקס בהפקתו

נחשף: העלות לטקס הנוסף של רגב בחג שמחת תורה
הדגלים במשכן הכנסת מורדים לחצי התורן צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עלות הטקס הנוסף ששרת התחבורה מירי רגב מתכננת בתאריך העברי לטבח 7 באוקטובר נאמדת בכ-900 אלף שקלים. העלות של הטקס הנ"ל בכ"ה בתשרי, חג שמחת תורה, צפויה להתווסף לטקס הממלכתי שנערך בתאריך הלועזי ועלותו נאמדה בכשישה מיליון שקלים - כך דווח היום (שני) בכאן רשת ב.

בנוסף, יהיה טקס אחר, שיופק על ידי משרד הביטחון - באותו היום. הטקס שאותו תפיק רגב, צפוי להתקיים בשעות הצהריים ברחבת נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל, עם קהל מצומצם.

באופן חריג, כדי לצמצם את הפגיעה בעסקים, הממשלה החליטה לשנות את עמדתה ברגע האחרון, ועל כן יום האבל יתחיל ב-24 באוקטובר בשעה 6:00 בבוקר, ולא בערב קודם לכן, כפי שנהוג בימי זיכרון אחרים. 

הממשלה אישרה אתמול יום אבל לאומי לטבח ב-7 באוקטובר והמלחמה בעזה. על פי ההחלטה, שפורסמה לראשונה בכאן חדשות, יום האבל יחול בתאריך העברי כ"ה בתשרי, שלושה ימים אחרי שמחת תורה. 

השרים עמיחי שיקלי וגדעון סער מתחו ביקורת על הטקס העברי של רגב. השר שיקלי אמר כי "למה צריך לבזבז כסף על עוד טקס? כבר הורידו את הדגלים". השרה רגב השיבה לו: "לא הורידו את הדגלים. מה שאוחנה עשה בכנסת הוא עשה על דעת עצמו. הוא הוריד את הדגלים בהחלטה שלו. זה לא אומר שזה מקובל על כולנו"

השר סער אמר: "בסדר, אבל היו שני טקסים", והשרה רגב ענתה ועקצה את המשפחות: "לא היו שני טקסים". בשלב הזה השר חיים כץ התערב: "את יכולה להגיד מה שאת רוצה ולעשות מה שאת רוצה, אבל היו שני טקסים".

מירי רגב טבח ה'7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}