י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
"אזהרה חמורה"

חזית נוספת? סין פתחה בתרגילים צבאיים גדולים, ארה"ב מודאגת

סין פתחה בתרגילים צבאיים גדולים כ"אזהרה חמורה" לטייוואן. הצבא הסיני מסר כי התרגילים, אשר ידמו תקיפות ביבשה ובים, ישמשו "אזהרה חמורה" ל"כוחות העצמאיים של טייוואן"

חזית נוספת? סין פתחה בתרגילים צבאיים גדולים, ארה"ב מודאגת
צבא סין במפגן כוח ועוצמה צילום: צילום מסך

סין ​​פתחה היום בתרגילים צבאיים גדולים ברחבי טייוואן, המדמים תקיפות על מטרות ימיות ויבשתיות, ימים ספורים לאחר שנשיא טייוואן לאי צ'ינג-טה אמר בנאום ביום הלאומי של המדינה כי "נגן בכוח על הדמוקרטיה ואורח החיים של האי".

"התרגילים יבחנו את יכולות המבצעיות המשותפות של יחידות הצבא הסיני וישמשו אזהרה חמורה למעשים הבדלניים של טייוואן", כך אמר דובר צבא סין, לי שי.

משרד ההגנה של טייוואן הביע גינוי חריף להתנהגות "לא הגיונית ופרובוקטיבית" של סין, והוסיף כי הוא שלח כוחות להגן על טייוואן.

"ארה"ב מודאגת מאד", אמר מתיו מילר, דובר משרד החוץ האמריקאי, בהצהרה, והוסיף כי "תגובתה של סין עם פרובוקציות צבאיות לנאום שנתי שגרתי אינה מוצדקת ומסתכנת בהסלמה".

משמר החופים של סין הודיע ​​כי שלח ספינות להקיף את האי הראשי של טייוואן, הפעם הראשונה שסין עושה זאת בתרגיל צבאי נגד טייוואן.

הסינים רואים בטייוואן עם 23 מיליון בני אדם, כחלק משטחה, והיא מאיימת באופן קבוע להשתלט בכוח על האי, אם טייוואן תכריז על עצמאות רשמית.

סין טייוואן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}