ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
מקדימים תרופה למכה

הצבת מערכת יירוט הטילים האמריקאית - סימן לתקיפה ישראלית גדולה באיראן

ההחלטה של ממשל ביידן לשלוח לישראל סוללת הגנה אווירית היא אינדיקציה שהתקיפה הישראלית באיראן צפויה להיות נרחבת, ותיאלץ את איראן להגיב בשיגור טילים. ארצות הברית הקדימה תרופה למכה ומתגברת את ההגנה האווירית

הצבת מערכת יירוט הטילים האמריקאית - סימן לתקיפה ישראלית גדולה באיראן
סוללות הגנה אווירית THAAD צילום: חברת לוקהיד מרטין

פריסת מערכת הגנה נגד טילים THAAD האמריקאית בישראל כולל 100 חיילים אמריקאים שיתפעלו את המערכת, היא האינדיקציה לכך שארצות הברית מצפה שהתקיפה הישראלית תהיה "כל כך מקיפה שהאיראנים יצטרכו להגיב", כך אמר ל'וושינגטון פוסט' אהרון דיוויד מילר, מומחה למזרח התיכון, שייעץ למספר ממשלים רפובליקנים ודמוקרטיים.

פריסת ה-THAAD מתווספת ליותר מ-50,000 טונות של חימוש וציוד צבאי שארצות הברית שלחה לישראל מאז תחילת המלחמה באוקטובר האחרון.

ההחלטה להציב חיילים אמריקאים בישראל על רקע מתקפה צפויה, מגדילה את הסיכון לנפגעים אמריקאים - תרחיש שעלול לגרור את ארצות הברית עוד יותר לתוך הסכסוך המתרחב, אמר מילר.

"אם טילים איראנים יפגעו בחייל אמריקאי או מיליציות פרו-איראניות בעיראק או בסוריה יהרגו או יפצעו חיילי ארה"ב, יש סבירות גבוהה שארה"ב תנקוט פעולה נגד איראן", אמר מילר.

הצבה משמעותית של חיילים אמריקאים בישראל מאז החלה המלחמה בעזה מגיעה שלושה שבועות לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, האמריקאים שכנעו את ישראל להימנע מלתקוף את האתרי הגרעין, הנפט והגז של איראן מתוך חשש שזה עלול לעורר הסלמה גדולה עוד יותר שתגרום לכלכלה העולמית נזק גדול.

המתקפה האיראנית, שבאה בעקבות חיסול בכירים איראניים, חמאס וחיזבאללה, לא הצליחה לגרום נזק משמעותי כתוצאה מהמאמצים המוצלחים של ארה"ב וישראל ליירט את הטילים. לא היו מקרי מוות למעט פלסטיני אחד שנהרג ביריחו.

אולם מטח הטילים הוכיח שניתן להכריע את מערכת ההגנה הטילים המתוחכמת של ישראל, ולאפשר לעשרות טילים לפגוע באדמת ישראל.

כל סוללת THAAD כוללת לפחות שישה משגרים על משאית הנושאים עד שמונה טילים כל אחד. המערכת מבוקשת מאוד, במיוחד על ידי אוקראינה, שנמצאת תחת מתקפת של טילים בליסטיים רוסיים.

צבא ארה"ב פרס את המערכת במזרח התיכון בשנה שעברה לאחר המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר, ובשנת 2019 כחלק מאימון. לישראל יש עוד אמצעי הגנה נגד טילים, כולל מערכות כיפת ברזל , חץ וקלע דוד.

 

 

איראן מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}