י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
תקרית קשה

הותר לפרסום: ארבעה חיילי צה״ל נהרגו בפגיעת הכטב"ם בבסיס צבאי

דובר צה"ל התיר לפרסום כי מפגיעת כטב"ם חיזבאללה בבא"ח גולני סמוך לבנימינה נהרגו ארבעה חיילים, ונפצעו שבעה נוספים באורח קשה | באירוע נפצעו 51 חיילים בהם תשעה באורח בינוני והיתר קל

הותר לפרסום: ארבעה חיילי צה״ל נהרגו בפגיעת הכטב"ם בבסיס צבאי
תיעוד מפינוי הפצועים צילום: פלאש90

דובר צה"ל התיר לפרסום כי אמש (א׳), כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חיזבאללה פגע בבסיס צבאי סמוך לבנימינה. כתוצאה מהכטב"ם, נהרגו ארבעה חיילי צה״ל ושבעה חיילים נפצעו באורח קשה. 

כלל הפצועים פונו לבתי החולים והודעה נמסרה למשפחותיהם. באירוע נפצעו 51 חיילים בהם תשעה באורח בינוני והיתר קל. האירוע מתוחקר.

דובר צה"ל מעדכן על האירוע צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוותן. אנחנו מבקשים שלא להפיץ שמועות ושמות על אודות נפגעים ולכבד את המשפחות". 

הכטב"ם ששיגר חיזבאללה פגע ישירות בחדר האוכל בבא"ח גולני, בעת שעשרות טירונים היו בארוחת ערב. 

מהתחקיר הראשוני שקיים צה"ל עולה כי שני הכטב"מים חדרו דרך הים מלבנון. הכטב"מים זוהו על ידי מערכות הגילוי של צה"ל. אחד מהם יורט מול חופי נהריה, זאת כאשר השני היה תחת מרדף אווירי של מטוסי ומסוקי קרב - עד שהקשר עימו נותק. כעבור דקות ארוכות אירע הפיצוץ הקשה.

ככל הנראה מדובר בכטב"מים מהדגם האיראני "שאהד 107". לצד זאת, בצה"ל אומרים ברקע דיווחים שונים, שהכטב"ם לא שיגר טילים. יצויין כי בעת פגיעת הכטב"ם לא נשמעו אזעקות באזור בו התפוצץ. 

עד ראייה לפיצוץ אמר ל-ynet "היה בום מטורף. דלת הברזל התעקמה, לא הבנו מה קרה ופתאום משהו חדר את התקרה. לא שמענו כלום, רק את הפיצוץ האדיר. לא הייתה שום אזעקה. רצנו לכיוון המיגונית, ואז ראיתי שצריכים חוסם עורקים. המון פצועים היו מלאים בדם. עזרנו להם להגיע למיגונית והמתנו שם".

מקור בכיר בחיזבאללה אמר לאל-ג'זירה: "הפעולה שלנו בבנימינה בוצעה באמצעות נחיל של כטב"מים מתאבדים. היכולות של ההתנגדות עדיין חזקות וביכולתנו להגיע לעומק ישראל".

חיזבאללה גולני מלחמת חרבות ברזל כטב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}