י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
67 נפצעו

עד ראיה באסון הכטב"ם באזור בנימינה: "שמענו בום מטורף, ראיתי המון פצועים מלאים בדם"

עד ראייה לפגיעת הכטב"ם ששיגר חיזבאללה וגרם לעשרות נפגעים, בהם 4 אנוש, סיפר על האירוע: "היה בום מטורף. דלת הברזל התעקמה, לא הבנו מה קרה ופתאום משהו חדר את התקרה. לא שמענו כלום, רק את הפיצוץ האדיר. לא הייתה שום אזעקה"

  עד ראיה באסון הכטב"ם באזור בנימינה: "שמענו בום מטורף, ראיתי המון פצועים מלאים בדם"
תיעוד מפינוי הפצועים צילום: פלאש90

אסון הכטב"ם באזור בנימינה: 67 נפצעו מצבם של 4 פצועים הוגדר אנוש ושל 9 קשה, לאחר שכטב"ם חדר הערב (ראשון) לשטח ישראל והתפוצץ - מבלי שהופעלה התרעה. מצבם של 11 פצועים נוספים הוגדר בינוני עד קשה

עד ראייה לפיצוץ אמר ל-ynet "היה בום מטורף. דלת הברזל התעקמה, לא הבנו מה קרה ופתאום משהו חדר את התקרה. לא שמענו כלום, רק את הפיצוץ האדיר. לא הייתה שום אזעקה. רצנו לכיוון המיגונית, ואז ראיתי שצריכים חוסם עורקים. המון פצועים היו מלאים בדם. עזרנו להם להגיע למיגונית והמתנו שם".

סמוך לשעה 19:00 חדרו לישראל שני כטב"מים, אחד יורט בהצלחה באזור הקריות ולא גרם לנזק או נפגעים, אך הכטב"ם השני המשיך דרומה - ופגע כאמור באזור בנימינה. בוצעו ניסיונות ליירט את הכטב"ם, אך הוא חמק בגובה נמוך והתפוצץ לבסוף וגרם לפגיעה בעשרות בני אדם.

הורים שבנם פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה, לשם פונו יותר מחצי מ-67 מהפצועים, סיפרו לynet: "חבר שלנו התקשר ואמר לנו שהוא נפגע בראש, שהוא מדמם בראש. הוא הספיק להתקשר לאחותו, אמר שהוא נפצע והוא בסדר".

"טסנו לכאן, אנחנו רק רוצים קודם כל לראות אותו, שהוא בסדר, ולחבק אותו", אמרה האם. "קשה להחזיק מעמד בלחץ הזה, אי אפשר לנשום". 

אביו של אחד הפצועים סיפר כי "יש לו שתי רסיסים, אחד בראש ואחד ביד אבל הוא בסדר ובהכרה מלאה. לגבי האירוע הוא אמר ש'פתאום הם שמעו בום ולא הייתה אזעקה'".

בצה"ל ניסו פעם אחר פעם להפיל את הכטב"ם, אך הוא חמק בגובה מאוד נמוך. על פי דיווחים ראשוניים נראה כי הוא לא נשא כמות גדולה של חומר נפץ, אך הוא פגע בקבוצת אנשים צפופה, ולכן הוביל למספר נפגעים רב. היירוט כשל בשל גובה הטיסה הנמוך. עדי ראייה ציינו כי ראו את הכטב"ם טס בגובה נמוך ביותר, ו"מגרד גגות של בתים", לדבריהם. הדבר מסביר, בין היתר, את הקושי ביירוט. כך או כך, במערכת הביטחון יצטרכו לבדוק הן את יכולת היירוט והן את עניין ההתרעה שלא הופעלה.

כטב"ם מלחמת חרבות ברזל בנימינה חיילים פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}