י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
המסר מאחורי הקלעים

גורם סעודי: "הפעולות של ישראל נגד חיזבאללה יוצרות הזדמנות"

כלפי חוץ מדינות המפרץ הסוניות ובראשן סעודיה מביעות דאגה רבה מהמהלכים של ישראל בלבנון, אבל מאחורי הקלעים הן רואות בפעולות של ישראל נגד חיזבאללה, בראשן חיסול נסראללה, הזדמנות ליצירת שינוי במאזן הכוחות בזירה הלבנונית

גורם סעודי: "הפעולות של ישראל נגד חיזבאללה יוצרות הזדמנות"
יורש העצר מוחמד בן סלמאן צילום: צילום מסך

אין זה סוד שאין אהבה גדולה בין מדינות המפרץ הסוניות לבין חיזבאללה השיעי. גורם בכיר ממשפחת המלוכה הסעודית אמר הערב לרועי קייס בכאן חדשות, דברים מאוד מעניינים על ההתרחשויות בחזית הצפונית.

הדיווח של רועי קייס צילום: כאן 11
 
הבכיר הסעודי התייחס לפעולות של ישראל בשבועות האחרונים נגד חיזבאללה ובראשן חסן נסראללה, וציין כי הן הזדמנות לשינוי המציאות בזירה הלבנונית חיזוק מוסדות השלטון והחלשת ההשפעה של חיזבאללה ושל איראן.
 
קייס מציין כי כדאי לשים לב שמדינות מפרציות בהן סעודיה האמירויות וקטאר הסוניות מנסות לנצל את שעת המצוקה של חיזבאללה: "הן החלו להשיק רכבת אווירית ללבנון של סיוע הומניטרי, וזה לא סתם, הן רוצות להשפיע בלבנון ולארגן את הכוחות הפוליטיים שם, בין השאר כדי לקדם נשיא חדש שאינו מזוהה עם חיזבאללה, גם האמריקנים מקדמים את זה".
 
עוד ציין, כי "יש ביקורת גוברת בתוך לבנון על חיזבאללה ועל איראן בגלל מצבה של לבנון" שגם לפני המלחמה לא היתה במצב כלכלי טוב.
חיזבאללה סעודיה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}