י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
חיזבאללה קיבל אחריות

67 פצועים מפגיעת כטב"ם באזור בנימינה - ארבעה במצב אנוש

כ-67 נפגעו מפיצוץ כטב"ם בואדי ערה, בהם 4 במצב אנוש ו-5 במצב קשה. לפי דיווח סעודי, הכטב"ם ירה טיל לפני שהתפוצץ | מקור בכיר בחיזבאללה: "הפעולה שלנו בוצעה באמצעות נחיל של כטב"מים מתאבדים"

67 פצועים מפגיעת כטב"ם באזור בנימינה - ארבעה במצב אנוש
תיעוד מפינוי הפצועים צילום: פלאש90

כ-67 נפגעו מפגיעת כטב"ם ששיגר חיזבאללה והתפוצץ ליד בנימינה. מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר אנוש, בעוד חמישה נוספים נפצעו באורח קשה. הכטב"ם הצליח לחדור לשטח ישראל - מבלי שנשמעה אזעקה. 

מקור בכיר בחיזבאללה אמר לאל-ג'זירה: "הפעולה שלנו בבנימינה בוצעה באמצעות נחיל של כטב"מים מתאבדים. היכולות של ההתנגדות עדיין חזקות וביכולתנו להגיע לעומק ישראל". בערוץ "אל-חדת'" הסעודי דווח כי הכטב"ם במתקפה שיגר טיל לפני שהתפוצץ. 

לבית החולים הלל יפה בחדרה פונו 38 פצועים. לבית החולים העמק בעפולה פונו שישה פצועים במצב קל. לבית החולים רמב"ם בחיפה פונו שני פצועים. לבית החולים שיבא פונו שלושה פצועים, אחד מהם במצב קשה, ולבית החולים לניאדו בנתניה פונו 7 פצועים. 

עד ראייה לפיצוץ סיפר: "הייתי במשרד, פתאום אנחנו שומעים בום חזק, משהו קרוב. או שכטב"ם נחת פה או שרימון התפוצץ".

במקביל לאירוע הקשה סמוך לבנימינה, דובר צה"ל הודיע הערב (ראשון) כי בתום הערכת מצב, הוחלט כי יתעדכנו הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. הקלת ההנחיות חלה בין היתר על ואדי ערה - באזור שבו פגע הכטב"ם מלבנון.

מוקדם יותר עידכן דובר צה"ל כי לפני זמן קצר, חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש במרחב הימי הצפוני ששוגר משטח לבנון. מדו"צ נמסר: "יש להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות על פי הצורך". 

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט אמר היום בתצפית על דרום לבנון כי "קו הכפרים הראשון הוא יעד צבאי של חיזבאללה, עם אלפי נשקים וטילים ומאות מנהרות. המקומות האלה יושמדו, וגם לאחר יציאת כוחות צה"ל לא נאפשר את חזרת חיזבאללה לכאן".

בנימינה כטב"ם מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}