י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
לאחר התחייבות

דיווח: אמברגו הנשק הגרמני על ישראל הוסר

ישראל התחייבה שהנשק המיובא מגרמניה "לא ישמש לביצוע רצח עם". הקנצלר שולץ הצהיר בימים האחרונים כי משלוחי תחמושת נוספים יגיעו לארץ בתקופה הקרובה. למעשה העיתון הגרמני "בילד" טען שממשלת גרמניה חסמה בכוונה את אספקת הנשק לישראל במשך חודשים, תוך כדי הכחשה חוזרת ונשנית של אמברגו

דיווח: אמברגו הנשק הגרמני על ישראל הוסר
מלחמת חרבות ברזל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

העיתון הגרמני "בילד" דיווח כי ישראל חתמה על התחייבות שלפיה הנשק שהיא רוכשת מגרמניה "לא ישמש להפרת החוק הבינלאומי ולרצח עם", בתמורה לכך שלא ייכנס לתוקפו אמברגו נשק בגרמניה. ביום חמישי הכחיש הקנצלר אולף שולץ כי הוכרז איסור מכירת נשק לישראל והבטיח כי בקרוב יגיעו לארץ משלוחי תחמושת. 

בחודשים האחרונים פחתו כמויות הנשק שייצאה גרמניה לישראל באופן משמעותי. ה"בילד" דיווח כי האחראים על אמברגו הנשק היו שרי הממשלה מטעם מפלגת הירוקים - שרת החוץ אנאלנה ברבוק ושר הכלכלה, שהוא גם סגן הקנצלר, רוברט האבק.

העיתון הגרמני "בילד" טען שממשלת גרמניה חסמה בכוונה את אספקת הנשק לישראל במשך חודשים, תוך הכחשה חוזרת ונשנית של כל אמברגו כזה. עם זאת, המציאות בשטח מספרת סיפור אחר. מאז חודש מרץ, גרמניה לא אישרה רישיון אחד ליצוא נשק לישראל.

הבקשות הישראליות לחלקי חילוף הדרושים בדחיפות עבור טנקים ומסוקים, היו בהמתנה. על פי העיתון, הירוקים חסמו כל ייצוא נשק כל עוד ישראל לא סיפקה הבטחה בכתב לממשלת גרמניה שייצוא הנשק מגרמניה לא ישמש להפרת החוק ההומניטרי הבינלאומי ולביצוע רצח עם.

גרמניה מלחמת חרבות ברזל אמברגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}