י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
העולם ממהר לגנות

מנהרה של חיזבאללה במרחק מטרים מעמדות יוניפי"ל": "טנקים פרצו פנימה"

ביוניפי"ל מאשימים כי טנקים הרסו את שער הכניסה למוצב בדרום לבנון, ופרצו פנימה. לפי יוניפי"ל, הטנקים הרסו את שער הכניסה למוצב. בנוסף, נטען כי מאוחר יותר נשמעו צרורות ירי באזור שגריר ישראל לאו״ם דני דנון: "פרטי התקרית בה מעורבים חיילי יוניפי״ל בדרום לבנון מתוחקרים בשעות אלו"

מנהרה של חיזבאללה במרחק מטרים מעמדות יוניפי"ל": "טנקים פרצו פנימה"
מפקד יוניפי"ל בפתח מנהרת טרור של חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

כוח שמירת השלום של האו"ם, יוניפי"ל, האשים את צה"ל ב"פריצה למוצב בראמיה שבדרום לבנון וחסימת מעבר של כוחות". לפי יוניפי"ל, הטנקים הרסו את שער הכניסה למוצב. נטען כי נורו צרורות באזור ועלה עשן כבד, ו-11 חיילי יוניפי"ל סבלו מקשיי נשימה בגלל העשן.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גל"צ, פרסם תיעוד מטריד מאד מדרום לבנון: "תראו את התיעוד הבלתי נתפס הזה שצילמתי היום בביקור שלישי בדרום לבנון: בונקרים תת קרקעיים של חזבאללה, מבוצרים ומחומשים היטב, מטרים ספורים ממוצב צבאי ועמדה של כוח יוניפי״ל של האו״ם. מתחת לאף של חיילי יוניפי״ל, חזבאללה בנה וחפר מבצרים צבאיים - שצופים אל יישובי הגליל המערבי, וערוכים לפשיטה אל יישובי הגליל. כוח יוניפי״ל ראה הכל. עכשיו הם כבר לא יוכלו להסתתר".

התיעוד מהבונקר הסמוך לעמדת יוניפי"ל צילום: דורון קדוש גל"צ

בהודעת יוניפי"ל נאמר: "בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר, בזמן ששומרי כח השלום שהו במקלטים, הרסו שני טנקי מרכבה של צה"ל את השער הראשי של העמדה ונכנסו בכוח לעמדה. הם ביקשו מספר פעמים שהבסיס יכבה את האורות שלו. הטנקים יצאו כ-45 דקות לאחר מכן לאחר שיוניפי"ל הודיע שנוכחות צה"ל מסכנת את כח שומרי השלום".

מנהרה של חיזבאללה במרחק מטרים מעמדות יוניפי"ל בדרום לבנון צילום: איתי בלומנטל כאן חדשות

עוד נמסר: "בסביבות השעה 6:40 בבוקר דיווחו כוחות השלום באותה עמדה על ירי של מספר כדורים 100 מטרים צפונה שפלטו עשן. למרות מסכות מגן, 11 שומרי שלום סבלו מהשפעות, כולל גירוי בעור ובעיות מערכת העיכול לאחר שהעשן נכנס למחנה. שומרי השלום קיבלו טיפול.

אתמול עצרו חיילי צה"ל תנועה לוגיסטית קריטית של יוניפי"ל וחסמו את מעברה. לא ניתן היה להשלים את העברה. בפעם הרביעית בתוך כמה ימים, אנו מזכירים לצה"ל להבטיח את שלומם וביטחונם של אנשי האו"ם ורכושם ולכבד את חסינותם של שטחי האו"ם בכל עת".

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון הגיב: "פרטי התקרית בה מעורבים חיילי יוניפי״ל בדרום לבנון מתוחקרים בשעות אלו. מחבלי חיזבאללה משתמשים במוצבים של יוניפ״ל כמקומות מסתור ומציבים מארבים בסמוך אליהם. התעקשות האו״ם להשאיר את חיילי יוניפ״ל בקו האש אינה מובנת".

באדיבות המצלםעמדת או"ם ליד עמדת חיזבאללהצילום: באדיבות המצלם

עוד אמר דנון: "במשך 18 שנים התעלמו אנשי יוניפ״ל מהתבססות חיזבאללה לאורך הגבול ואף לא דווחו על הפרות החלטה 1701 לפיה רק צבא לבנון רשאי לשהות במרחב. כעת בזמן שצה״ל פועל מול ארגון הטרור חיזבאללה ביקשנו שכוח יוניפי״ל יזוז חמישה קילומטרים צפונה מהגבול במטרה להרחיקו מקו האש. לצערנו נכון לשעות אלו בקשה זו לא התקבלה. נמשיך לקדם בימים הקרובים שיח בנושא עם הגורמים הרלוונטיים באו״ם".

מדובר צה״ל נמסר: מוקדם יותר היום, נורה ירי מסיבי של טילי נ״ט כנגד כוחות צה״ל במהלך פעילות בדרום לבנון. באירוע הירי נפצעו 2 לוחמי צה״ל באורח קשה ומספר חיילים באורח קל ובינוני. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

מבירור ראשוני עולה כי במהלך האירוע ולטובת פינוי הפצועים נסעו שני טנקים לאחור, במקום בו לא יכלו להתקדם אחרת לאור איום הירי, מספר מטרים לעבר עמדת יוניפי״ל. לאחר סיום הירי ופינוי הפצועים הטנקים יצאו מהעמדה. במהלך האירוע, בוצע ירי של מיסוך לטובת פינוי רפואי בבטחה. כוחות צה"ל שמרו על קשר רציף מול יוניפיל. לאורך כל האירוע לא נשקפה סכנה לכוח יוניפי"ל מפעילות צה״ל.

יוניפי"ל חיזבאללה מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}