י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
יוביל לעליית מחירים?

ביטול חובת סימון המחירים: התנגדות נחרצת של הישראלים למהלך

היוזמה לביטול חובת סימון המחירים: יותר ממחצית מהנשאלים סבורים כי המהלך יוביל לעליית מחירים, בעוד שכ-70% טוענים כי הצעד משרת את בעלי העסקים

ביטול חובת סימון המחירים: התנגדות נחרצת של הישראלים למהלך
עליית מחירים צילום: שאטרסטוק

כ-76% מהישראלים מתנגדים לביטול חובת סימון המחירים במדבקות כפי שנהוג כיום. כך עולה מסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. הסקר נערך לאחרונה בקרב 603 משיבים מעל גיל 18 (המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל).

 מטרת הסקר הייתה לבחון מהי עמדת הצרכנים בישראל בנוגע ליוזמה להחליף את סימון המחירים בשילוט אלקטרוני ובסורק מחירים, מהלך שנמצא בימים אלו בבחינה של משרד הכלכלה באמצעות הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, בטענה שמהלך יוכל לסייע להורדת המחירים. 

על פי הסקר, כ- 77% מהישראלים חוששים כי ביטול חובת סימון המחירים באמצעות מדבקות, תאפשר לרשתות להעלות מחירים במהירות ובלי פיקוח ויכולת של הצרכן לשים לב לפערי מחירים בין מחירי הקופה לבין המחירים שעל השלטים.

"מדובר בהצעה רגולטורית שתקל על הקמעונאים אבל הצרכן לא יהנה מפירותיה כי אין בה מנגנון שיכול להבטיח הורדת מחירים", מסביר עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, ומוסיף: "הצרכן הישראלי מעדיף את המדבקה הפשוטה הנותנת ודאות למחיר ויכולת השוואה על פני השלטים האלקטרוניים והבוהקים". כ-53% מהנשאלים סבורים כי המהלך יביא להעלאת מחירים בעוד שכ-9% בלבד סבורים כי הצעד יוביל להורדת מחירים.

עוד עולה מהסקר, כ-86% מהנשאלים השיבו כי הסימון באמצעות מדבקות הנהוג כיום מקל עליהם להשוות מחירים בין המוצרים השונים, וכ-76% הסכימו עם הטענה כי ביטול סימון מחירים על כל מוצר ומוצר במדבקות, יפגע ביכולת ההשוואה שלהם לעשות זאת.

במקביל לכל אלו, הישראלים לא תומכים בטענה כי המהלך ישרת את הצרכנים. כ-70% מהנשאלים סבורים כי הכוונה לבטל את שיטת סימון המחירים הנהוגה על כל מוצר ומוצר משרתת את העסקים ולא את הצרכנים. רק כ- 11% סבורים כי שינוי השיטה ישרת את האינטרסים של הצרכנים.

עליית מחירים קניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}