י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
"דורשת תהליך ארוך"

במבצע מורכב: כך הועבר הקרנף אל גן החיות התנ"כי בירושלים

בספארי הסבירו כי העברה של קרנף במשקל שני טונות מורכבת ודורשת תהליך ארוך בו לימד צוות הטיפול בספארי את טופאק להיכנס בנחת אל ארגז הנסיעה ולשהות בו רגוע ובטוח

הקרנף
הקרנף צילום: מיטל צביאלי

במבצע מורכב, הועבר טופאק, קרנף רחב שפה שנולד בספארי ברמת גן, אל גן החיות התנ"כי בירושלים. המעבר התבצע במסגרת התוכנית של ארגון גני החיות האירופאי (EAZA) לשימור המין הנמצא בסכנת הכחדה, בה חברים שני גני החיות. 

בספארי הסבירו כי העברה של קרנף במשקל שני טונות מורכבת ודורשת תהליך ארוך בו לימד צוות הטיפול בספארי את טופאק להיכנס בנחת אל ארגז הנסיעה ולשהות בו רגוע ובטוח. 

שי פריקרנף בספאריצילום: שי פרי

ההכנה של טופאק לקראת ההעברה נעשתה באמצעות אימון, כלי חשוב מאוד בגני חיות, העושה שימוש באמצעות חיזוקים חיובי- בדרך כלל אוכל או נשנוש טעים, כך שבעל החיים לומד לבצע פעולות פשוטות המאפשרות למטפלים לטפל בו בצורה רגועה, ללא מתח או צורך בהרדמה שכרוכה בסיכון עבור בעלי חיים גדולים בפרט. 

קרנפים רחבי שפה חיים בסוואנות האפריקניות, לרוב בסמוך למקורות מים. הם בין בעלי החיים היבשתיים הגדולים ביותר וזכרים בוגרים יכולים להגיע אפילו למשקל של 4 טונות. 

השפתיים שלהם מלבניות ורחבות ועל כן הם קרויים קרנף רחב שפה. השם קרנף לבן נובע משיבוש שמו של הקרנף בשפה אפריקנס במדוברת בדרום אפריקה. המילה Wide שפירושה רחב, הוחלפה עם הזמן במילה Wit פרושה לבן. כך, הקרנף קיבל את שמו Rhinoceros White ובמקביל הקרנף צר השפה קיבל את השם קרנף שחור. 

לקרנפים רחבי שפה שתי קרניים הממוקמות במרכז הפנים כשהעליונה קטנה יותר. הקרן הגדולה ארוכה ודקה יותר בנקבות מאשר בזכרים, מכיוון שהן צריכות להגן על הגורים שלהן. יש לציין כי מדובר בבעל חיים שנמצא בסכנת הכחדה בגלל ציד לא חוקי בשל האמונה התפלה שלקרן הקרנף סגולות רפואיות.

קרנף ספארי גן החיות התנכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}