י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
במעבר גשר חוסיין

בעקבות המדיניות החדשה: עשרות משאיות של פירות וירקות תקועות בגבול ירדן

עשרות משאיות עם סחורות של פירות וירקות תקועות במעבר גשר חוסיין לאחר שמנהל רשות המיסים שי אהרונוביץ' הודיע כי לא יאפשר שחרור סחורה במעבר עד שתתוגבר האבטחה במקום

בעקבות המדיניות החדשה: עשרות משאיות של פירות וירקות תקועות בגבול ירדן
פירות וירקות צילום: freepik

ב'כאן' פורסם היום (ראשון) כי עשרות משאיות עם סחורות של פירות וירקות תקועות במעבר גשר חוסיין לאחר שמנהל רשות המיסים שי אהרונוביץ' הודיע כי לא יאפשר שחרור סחורה במעבר עד שתתוגבר האבטחה במקום.

כזכור ב- 9 באוקטובר שלח מנהל רשות המיסים שי אהרונוביץ' מכתב למנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, שלפיו לאחר הערכת מצב של הסדרי הביטחון של המכס בעקבות הפיגוע האחרון נדרשות התאמות בסידורי האבטחה ותגבורם.

"בטווח המיידי נדרשת תוספת של מאבטחים במעברי הגבול היבשתיים, אלנבי, נהר הירדן, ניצנה ורבין. ללא תוספת לא נאפשר הכנסת סחורות במעברים", כתב אהרונוביץ' נחרצות.

מנהלת מפעל חופית בקבוצת כנרת, אורית שלזינגר, אמרה לרשת ב' כי בעקבות עצירת הסחורות עומדות בתור לכניסה לארץ מאות משאיות, ומדינת ישראל לא מטפלת באירוע. ״כולנו משלמים את המחיר. אנחנו לא יכולים לספק סחורה. רוב ההזמנות שלנו הן למשרד הביטחון ולצבא". לדברי שלזינגר, "זה ביזיון. הצרכן לא יקבל עגבניה כי היא תקועה במעבר". 

הפיגוע במעבר אלנבי היה פיגוע ירי שביצע מחבל ירדני במעבר הגבול אלנבי שבגבול ירדן–ישראל בבקעת הירדן ב-8 בספטמבר 2024. בפיגוע נרצחו שלושה ישראלים שעבדו במעבר.

הרוצח (נהג משאית מורשה ירדני בן 39)מהצד הירדני של מעבר אלנבי, הסליק אקדח במשאית. בהגיעו אל מסוף המטענים של המעבר הוא ירד מהרכב, שלף את האקדח והחל בירי מטווח קצר לעבר עובדי המעבר שהיו עסוקים בפירוק סחורות ממשאית אחרת. כתוצאה מהירי יוחנן שחורי (61), יורי בירנבאום (65) ואדריאן מרסלו פודסמסר (57) נפצעו באורח אנוש, ובהמשך נקבע מותם. המחבל נורה למוות בידי כוחות האבטחה של המעבר.

פירות וירקות רשות המיסים מעבר אלנבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}