י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
"קמו עלינו לכלותינו"

השר בן צור: "היינו שרויים בקונספציה כמו לפני מלחמת יום הכיפורים"

שר העבודה יואב בן צור השתתף כנציג הממשלה בטקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים. "כאז כן היום, כאותם ימים ערב מלחמת יום הכיפורים, ששגינו בקונספציה שאויבינו מורתעים וכתתו את חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות"

השר בן צור: "היינו שרויים בקונספציה כמו לפני מלחמת יום הכיפורים"
שר העבודה יואב בן צור בטקס בהר הרצל צילום: באדיבות המצלם

שר העבודה יואב בן צור השתתף היום (ראשון) כנציג הממשלה בטקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים ואמר: "עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים במעלה ההר ספוג הדמעות, האבל, היגון והשכול".

בן צור הוסיף: "ההר שמספר יותר מכל את דברי הימים של מדינתנו, את איבת משנאינו האומרים לְכוּ וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי וְלֹא יִזָּכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל עוֹד, את המאבק ההרואי של מיטב בנינו ובנותינו הקדושים והטהורים, שחירפו ועדיין מחרפים את נפשם על זכותנו על הארץ הזו. על קיומנו, ועל ביטחוננו.

כאז כן היום, כאותם ימים ערב מלחמת יום הכיפורים, ששגינו בקונספציה שאויבינו מורתעים וכתתו את חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות. כן היום, עד לבוקר שמחת תורה בשביעי באוקטובר 2023 אותו בוקר מר ונמהר, כולנו היינו שרויים באותה קונספציה שאויבינו מורתעים, ולא יקומו עלינו לכלותינו.

כאז כן היום, משנאינו ואויבינו  קמו עלינו לכלותינו כשתקוותם ושאיפתם שלא יקרא שם ישראל עוד. כן היום, משנאינו ואויבינו קמים עלינו לכלותינו, מעזה ומיהודה ושומרון, מצפון ומדרום, מלבנון מסוריה עירק אירן ותימן. עם אותה שנאה קמאית, עם אותה מטרה, שלא ייקרא שם ישראל עוד.

כאז, כן היום, מיטב בנינו ובנותינו, חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון מגלים עוז ותעצומות נפש, אומץ ותושייה, יצירתיות ותחכום, אל מול אויבינו מהחזיתות השונות. וכאז כן היום בכוח האמונה בצדקת הדרך, ניצחנו ובעזרת ה' ננצח".

לדבריו, "אין רגע יותר מתאים מהרגע הזה בו אנו נמצאים במעלה ההר הזה ומתייחדים עם זכרם של הקדושים והטהורים לוחמי מלחמת יום הכיפורים שחירפו את נפשם למעננו ולמען ביצור ביטחונה של מדינת ישראל, כדי לומר לאויבינו בקול ברור ונחרץ, אנחנו כאן !!! אנחנו כאן מכוחו של הציווי האלוהי לזרעך אתן את הארץ הזו.

אנחנו כאן כדי להישאר. מזימתכם לא תצלח, שאיפותיכם לא יתגשמו, ואנחנו כאן ונהיה כאן. נבנה, נחייה, נפרח ונשגשג, כי עם חפצי חיים אנחנו, זו ארצנו, זו מולדתנו, ואין לנו ארץ אחרת, 

אנחנו כאן, כי אנחנו חבים זאת לשוכני ההר הזה, למיטב בנינו ובנותינו חללי מערכות ישראל, שהקריבו את עצמם, את חייהם למען הארץ הזו. לשם כך הם לחמו, ובשל כך הם נפלו. אבל, לצד המסר הנחוש לאויבינו, ראוי ונכון שברגעים הללו, בעומדנו כאן, ניקח מסר גם לעצמינו.

נביט האחד לשני בעיניים ונאמר זו לזה וזה לזו, 'אנשים אחים אנחנו'. כולנו רקמה אנושית אחת. כולנו עם אחד. כולנו בני איש אחד נחנו. גם אם אנחנו חלוקים בדעותינו, בהשקפותינו, עדיין אחים אנחנו.

אויבינו כך מסתכלים עלינו, הם לא מבחינים בין ימין לשמאל, דתיים וחילונים, תושבי פרפריה או תושבי המרכז. לכולנו הם מייחלים את אותו גורל - להשמיד להרוג ולאבד מנער ועד זקן אנשים נשים וטף.

ובכדי לנצח את האויב, כך גם אנחנו צריכים להסתכל על עצמינו - כעם אחד כאגרוף אחד, אשר גם אם אצבעותיו אינם שוות, אבל עדיין כולם רקמה אנושית אחת.

כוחנו באחדותנו זו לא רק סיסמה, זו מציאות. כי כשאנחנו מאוחדים שום אומה עם ולשון לא יכולים לנו. כך שרדנו בכל הגלויות וכך אנחנו שורדים מאז בריאת עולם. עמים ואומות נכחדו ונעלמו מן העולם, ועם ישראל חי וקיים".

לסיום אצר: "כאן במקום הזה מעל קברי הקדושים והטהורים שנשמתם צרורה בצרור החיים נעתיר לפני יושב במרומים עבור חיילי צבא הגנה לישראל הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלהֵינוּ מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם.

יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם. הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל נֶגַע וּמַחְלָה וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם וִיעַטְרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן.

נתפלל לרפואתם של הפצועים שהקדוש ברוך הוא יחמול עליהם, יחזקם ויאמצם ויחלימם, וישלח להם רפואה שלמה בכל אביריהם ובכל גידיהם. נתפלל לשלומם של החטופים נמצאים בשבי מרצחי החמאס, ישיבם ה' לביתם ולמשפחתם במהרה בריאים ושלמים בגופם ובנפשם. ״עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן״", כך השר בן צור.

יואב בן צור מלחמת יום כיפור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}