י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
משבר כלכלי עמוק

ישראל השמידה מאות מיליוני דולרים במזומן של חיזבאללה

לפי דיווח אמריקני, ישראל השמידה בהפצצות בדאחייה מאות מיליוני דולרים במזומן של חיזבאללה - ובעקבות כך נכנס הארגון למשבר כלכלי חריף

ישראל השמידה מאות מיליוני דולרים במזומן של חיזבאללה
פעילי חיזבאללה בגבול צילום: רשתות ערביות

ארגון הטרור חיזבאללה נכנס למשבר כלכלי חריף, בעקבות ההתקפות הישראליות על הדאחייה שמשבשות את מקורות המזומנים העיקריים שלו, כך דווח ב"וויס אוף אמריקה". 

לפי הדיווח, ארגון המהווה את אחד ממקורות הכנסת המזומנים המשמעותיים ביותר נפגע קשות מהתקיפות האוויריות הראשונות של ישראל על יעדי חיזבאללה בדאחייה. 

בטלוויזיה הלבנונית דווח כי התקיפות האוויריות הישראליות כוונו ל"מרכזי אחסון המזומנים של חיזבאללה, והותירו את הארגון במשבר פיננסי".

הילאל חשאן, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטה האמריקנית של ביירות, טען כי "חיזבאללה מתמודד עם בעיה כלכלית חמורה מאוד. הם לא מסוגלים לשלם לפעילים שברחו מבתיהם וצריכים להאכיל את משפחותיהם". 

דיוויד אשר, פקיד לשעבר במשרד ההגנה והחוץ האמריקני שתקף את רשתות סחר הסמים והלבנת הון העולמי של חיזבאללה, אמר כי חיזבאללה נמצא ב"בעיה עמוקה" מכיוון שהוא מאבד גישה למערכת הבנקאות הלבנונית.

"אני שומע מבנקאים לבנונים, כולל מממנים של חיזבאללה, שהבנקאים העשירים ביותר בלבנון שיכולים להרשות לעצמם לטוס נמלטו לאירופה ולמפרץ, מחשש שהם עלולים להיות המטרה הבאה על ידי ישראל בסיוע לחיזבאללה", אמר. 

"הבנקאים הלבנונים האלה, רובם מיליארדרים, רואים שהרוח נושבת נגד חיזבאללה, אז הם לא מתכוונים לתת לזה לקחת מיליוני דולרים מהבנקים שלהם, שעדיין יש להם מזומנים למרות שהם פושטי רגל על ​​הנייר", אמר. "הם יודעים שאם כן, ישראל כנראה תחסל גם אותם".

מקור מימון נוסף של חיזבאללה שהתייבש, לדברי אשר וחשאן, הוא משלוחי מזומנים במטוסים שטסים לנמל התעופה של ביירות, במיוחד מאיראן. 

"שמעתי מעמיתיי הישראלים שהאיראנים מפחדים לשלוח כסף ללבנון כרגע כי ישראל מאיימת לכוון טיסות לביירות. הישראלים מזהירים שהם יתמקדו בטיסות מלאות בכסף, לא רק בנשק", אמר אשר.

לבנון מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}