י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
האספקה הופסקה

משאיות מזון לא נכנסו לאזור צפון הרצועה מתחילת החודש

רשת CNN מדווחת כי אספקת המזון לצפון עזה נעצרה כמעט לחלוטין. ארגון המזון העולמי מסר כי משאיות מזון לא נכנסו לצפון עזה מתחילת החודש. האלוף איילנד במיל' הציע בחודש שעבר לאלץ את כל האזרחים לצאת מצפון עזה, כולל העיר עזה, ולאחר מכן לנתק את כל האספקה ​​לאזור

משאיות מזון לא נכנסו לאזור צפון הרצועה מתחילת החודש
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

רשת CNN מדווחת כי צה"ל מבצע מבצע נרחב בצפון עזה, הוציא צווי פינוי וחוסם אספקת מזון, שבועות ספורים לאחר שדווח כי ראש הממשלה נתניהו שוקל את התוכנית להטיל מצור על האזור כדי לאלץ את חמאס לשחרר חטופים.

צה"ל פתח השבוע במבצע בעקבות מידע מודיעיני שהראה על "נוכחות מחבלים ותשתיות טרור באזור ג'אבליה בצפון רצועת עזה, כולל לגדוע את המאמצים של חמאס לשקם את היכולות המבצעיות שלו ברצועת עזה". אך בפועל, המתקפה המחודשת הייתה הרבה יותר נרחבת ממחנה הפליטים ג'באליה.

ארבעה מקורות אמרו ל-CNN כי הקבינט הישראלי לא אימץ רשמית את הצעת ראש המל"ל לשעבר גיורא איילנד להטיל מצור על צפון עזה. אבל המבצע כעת מזכיר את התוכנית שהציג איילנד.

בכיר צבאי לשעבר אמר ל-CNN כי הקבינט אימץ "גרסה של הצעת איילנד", שזכתה לכינוי "התוכנית של איילנד". איילנד אמר ל-CNN שהטענה "די נכונה" אך אמר שיש הבדלים משמעותיים בין הצעתו לבין מה שיושם בשטח.

איילנד הציע בחודש שעבר לאלץ את כל האזרחים לצאת מצפון עזה, כולל העיר עזה, ולאחר מכן לנתק את כל האספקה ​​לאזור. המטרה, לדבריו, הייתה לכפות על מנהיג חמאס יחיא סינוואר הסכם. "המציאות היום בעזה היא שסינואר ממש לא לחוץ", אמר לפני חודש.

על פי הדיווח, נראה כי אספקת המזון לצפון עזה, שכבר דלה גם ככה, נעצרה כמעט לחלוטין. ארגון המזון העולמי מסר כי משאיות מזון לא נכנסו לצפון עזה מתחילת החודש.

"כמעט כל האזור נמצא תחת פקודות פינוי, ואלפי משפחות נאלצו להימלט על רקע תקיפות אוויר אינטנסיביות ופעולות צבאיות על הקרקע", נמסר בהצהרה מהארגון. "מעברי הסיוע העיקריים לצפון עזה סגורים והמטבחים נאלצים להיסגר, אנחנו כבר לא מסוגלים לחלק מזון בכל צורה למשפחות הזקוקות לו נואשות".

עזה גיורא איילנד מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}