י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
אושפיזין במצוקה

זעזוע: המשפחות החרדיות שאין להן כסף לקיים את חג הסוכות

בעוד שעבור רובנו חג הסוכות המתקרב הוא מקור לתכניות משמחות של סעודות חג משפחתיות בסוכה סביב השולחן ומטעמי החג האהובים, ישנן משפחות רבות שעצם המחשבה על ערבים חגיגיים, עוד סעודה, עוד ארוחה משפחתית, מעבירה בהן מועקה קשה וחוסר אונים מוחלט

זעזוע: המשפחות החרדיות שאין להן כסף לקיים את חג הסוכות
סוכה ריקה. אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מדובר במשפחות שעבורן כל הנושא של ארוחה חמה הוא סיפור כאוב, אתגר שלמרבה הצער הן אינן מסוגלות לעמוד בו. זה יכול אגב להיות היהודי עם האתרוג הכי מהודר בבית הכנסת, אבל בבית, מאחורי דפנות הסוכה, לא תאמינו איך הוא ומשפחתו מסובים בעצב סביב שולחן קר, עלוב, מבויש, בלי שום מנה חמה מינימלית, לא דגים ביתיים ולא רבע עוף.

היכנסו עכשיו לאתר בית התבשיל ותרמו למשפחות הנזקקות>>>

למה? איך זה קורה? את הסיבות הכאובות למצבים האלו מכירים היטב במשרדי 'בית התבשיל'. משפחות נורמטיביות לחלוטין שנקלעו פתאום לרגע קשה בחייהן, אשפוז של אחד מבני הבית או ההורים, התמוטטות של אחד ההורים ל"ע, פטירה של אחד ההורים ל"ע שמפילה את עול הבית על ההורה היחיד שאינו יכול לעמוד גם באתגר של בישול ארוחות חמות למשפחתו, ועוד שלל סיבות וסיפורים מזעזעים ופוצעי לב.

אם בכל ימות השנה מצווים כולנו לסייע ל'בית התבשיל' במשימתו האדירה 'שלא יישאר יהודי רעב', הרי שבהגיע חג הסוכות חובה כפולה ומכופלת על כל יהודי לדאוג לאותם הורים וילדים רעבים, כדי שחלילה לא יישבו בסוכה ב'זמן שמחתנו' כשהם רעבים לארוחה חמה ודמעתם על לחיים.

האם יש בעולם יהודי המוכן לוותר מראש על ביקורם וברכתם של האושפיזין הקדושים בסוכתו? ודאי שלא, אומר לנו הזוהר הקדוש במילים ברורות: יהודי שאינו מכניס לסוכתו אורחים רעבים שבעת האושפיזין אינם מוכנים בשום אופן להיכנס ולבקר בסוכתו, וזו לשונו הקדושה הפולחת כל לב (בתרגום ללה"ק):

"ובעי למחדי למסכנא – וצריך לשמח גם את המסכנים בחג הסוכות, ומי שיושב בצל האמונה של הסוכה ומזמין את האושפיזין - האורחים העליונים, אורחי האמונה, ואינו נותן את חלקם לעניים, קמים הצדיקים משולחנו ומסרבים לאכול מסעודתו באומרם 'אל תלחם את לחם רע עין וכו'', וממשיך הזוהר במילים נוראות על כך.

"ולא יאמר אדם, אוכל ואשבע ואשתה תחילה, ומה שיישאר אתן לעניים, אלא ראשית הכול ייתן לעניים. ואם הוא נוהג כהלכה ומשמח את העניים ומשביע אותם, הקב"ה שמח עמו, ואברהם אבינו קורא עליו 'אז תתענג על ה'', וכן כל אחד מהאושפיזין מברך אותו", עכל"ק.

יהודים רבים מתהלכים עם חלום כמוס בליבם: לארח ולהכניס לתוך סוכתם אורח אמיתי, כמו שכתוב בספרים הקדושים: יהודי רעב, אביון שאין לו היכן לאכול את סעודת החג, לקיים בו בשמחה ובהידור את המצוה ולזכות לכל הברכות הכתובות בזוה"ק על מי שזוכה במצוה הנשגבה להכניס אורחים בעת רצון סגולית זו, לסוכתו פנימה.

היכנסו עכשיו לאתר בית התבשיל ותרמו למשפחות הנזקקות>>>

אלא מאי, לא לכל אחד מתאפשר להכניס לתוך סוכתו יהודים עניים רעבים וגלמודים, מסיבות שונות, לא תמיד זה פשוט. אבל מאידך, החובה והמשימה לדאוג ליהודים הרעבים בחג הסוכות עדיין קיימת ומוטלת על כתפי כל יהודי הנכנס לסוכתו ומשתוקק להזמין את שבעת האושפיזין.

 כאן בדיוק נכנס לתמונה ארגון החסד המופלא 'בית התבשיל' המשמש כ'מתווך' וכ'ידא אריכתא' של כל יהודי המשתוקק להכניס אורחים, להאכיל יהודים רעבים. הא כיצד? אתם תורמים סעודות חג ו'בית התבשיל', השליח הנאמן שגדולי הדור שליט"א סמכו ידיהם עליו - שולח אותם היישר אל מפתן סוכתם של משפחות רעבות שהסעודה שלכם תאיר להם את החג באור יקרות.

בימים אלו, הימים הטרודים והעמוסים במצוות עובדים ב'בית התבשיל' סביב השעון, יום ולילה במשמרות, על הכנת אלפי סעודות חג הסוכות שיישלחו עד מפתן סוכתם של משפחות רעבות ויהודים קשישים וגלמודים רעבים ומסכנים שאלמלי תרומתכם יישבו בחג הסוכות מול שולחן עלוב וריק להחריד.

זאת במקביל לסוכת החסד הפועלת בחצר 'בית התבשיל' בבני ברק בכל ימי חג הסוכות, בה מקבלים יהודים גלמודים ורעבים את סעודתם.

דא עקא שאלפי המנות המתבשלות עדיין אינן מספיקות, קווי הטלפון של בית התבשיל סופגים מדי יום דמעות ובקשות קורעות לב של עוד משפחות הזקוקות לארוחות מבושלות עקב קושי ומצוקה אליהם נקלעו בחטף ל"ע, אך לשם כך זקוקים ב'בית התבשיל' לנדבת ליבו ועזרתו של הציבור, של ישראל קדושים שבזכותם פועל הארגון מיום הקמתו.

מקיימים עכשיו את דברי הזוהר הקדוש ונכנסים לאתר לתרומה ישירה לנזקקים ושולחים סעודת חג הסוכות למשפחה נזקקת ורעבה וזוכים לברכתם של שבעת האושפיזין הקדושים ולכל הישועות והברכות ולהבטחת הפסוק 'והיית אך שמח' - שמחה כל השנה בעז"ה.

בית התבשיל אוכל לחג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}