י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
33,771 נרצחו

ביום היארצייט של הקדושים הי"ד: הרבנים התפללו בערב יום כיפור בבאבי יאר

הרב הראשי של אוקראינה הרב יעקב בלייך עלה בערב יום כיפור יחד עם שלוחי חב"ד ועשרות מחברי הקהילה להתפלל תפילת מנחה באתר הטבח בבאבי יאר, שם רצחו הנאצים אלפי יהודים בערב יום כיפור. התעוררות בקהילה היהודית באוקראינה ביום הקדוש

ביום היארצייט של הקדושים הי"ד: הרבנים התפללו בערב יום כיפור בבאבי יאר
ערב כיפור בבאבי יאר צילום: Misha

התעוררות רבה נרשמה בקרב הקהילה היהודית באוקראינה במהלך יום צום כיפור האחרון, כאשר מאות רבות פקדו את בתי הכנסת. פרצופים חדשים רבים נראו השנה במניין של הרב הראשי לאוקראינה, הרב יעקב בלייך.

המצב הרעוע, הן בשל המלחמה המשתוללת על אדמת אוקראינה מול רוסיה, והן בארץ הקודש – יהודים רבים ממשיכים להתקרב לאור היהדות. השנה, במניין של הרב בלייך, נצפו מספר יהודים המקורבים לשלטונות המקומיים. זו הייתה הפעם הראשונה שלהם במקום.

בערב יום כיפור, התקיים מעמד מרגש, מסורת שהתחיל הרב הראשי, לעלות להתפלל את תפילת המנחה במקום הטבח בבאבי יאר, שם רצחו הנאצים ימ"ש 33,771 קדושים, הי"ד. הטבח האכזרי בוצע במשך יומיים, בערב יום הכיפורים.

עשרה ימים בלבד אחרי כיבוש קייב על ידי הגרמנים, הובלו יהודי העיר אל אתר הטבח, אחרי שנצטוו להתייצב יחד עם כספם וחפצי הערך שלהם. כולם נרצחו על קידוש השם על ידי הנאצים, בסיוע של מקומיים.

הרב בלייך עלה יחד עם הרב גופין, משלוחי חב"ד בקייב ורב מחוז אובולון - ועשרות מחברי הקהילה להתפלל במקום את תפילת המנחה של ערב יום הכיפורים, יום היארצייט של הקדושים. אחרי התפילה, נשא דברים קצרים ועורר את הקהל, וסיים באמירת קדיש לע"נ הקדושים.

אוקראינה באבי יאר נאצים הרב בלייך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}