י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
בפתע פתאום

טרגדיה: "משמח הלבבות" מהצפון לא קם בבוקר

הרב ציון חזן, בן 60 ממגדל העמק, נפטר בפתע פתאום והותיר אחריו עשרה יתומים – בהם שלוש בנות צעירות שעדיין לא התחתנו

טרגדיה: "משמח הלבבות" מהצפון לא קם בבוקר
הרב חזן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה נוראה במגדל העמק, עם פטירתו הפתאומית של הרב ציון חזן ע"ה, בן 60 בפטירתו, איש כשר וישר, שבמשך שנים עבד כמשגיח כשרות ובשנים האחרונות היה שוקד על התורה והעבודה בכולל אברכים, לאחר שעבר כמה צנתורים ולא היה מסוגל להמשיך בעבודה פיזית. 

כל ימיו סבל הרב חזן מעוני ודחקות, אבל השמחה היתה שרויה על פניו בכל עת, ואף היה מוכר בכינוי 'משמח הלבבות' בפי כל מכיריו במגדל העמק. 

לעזרה דחופה לאלמנה וליתומות הקליקו כאן>>>

ביום שלישי בבוקר, ו' בתשרי, שמה רעייתו לב שבעלה מאחר לקום ממיטתו. היא ניגשה להעיר אותו ולדרוש בשלומו ולחרדתה גילתה שהוא ללא רוח חיים. 

זעקות השבר שבקעו מביתה של משפחת חזן, הפכו עד מהרה לקול בכי ונהי ששטף את מגדל העמק מקצה לקצה. כל מכריו של הרב ציון חזן ספדו לו וסיפרו שהיה איש כשר וישר דרך, שתמיד דאג לשמח את כל מי שנקרה בדרכו, ולא יכול היה לסבול בצערו של הזולת. 

האלמנה, שהיתה תלויה בו בכל מהותה, נותרה שבורה ורצוצה ואין מי שיכול למצוא מילות נחמה שירפאו את לבה השבור. 

בבית נותרו שלוש בנות צעירות, הקטנה בת 18 והמבוגרת ביניהן בת 23, לצד שבעת האחים הגדולים יותר שכבר התחתנו והקימו בתים של תורה. 

אנשי הצדקה במגדל העמק מספרים שהמשפחה מתגוררת בדירה שכורה, ואין לה נכסים בכלל, לא רכב ולא קרנות פנסיה או חסכונות כספיים – כל מחייתם היתה מבוססת על קצבאות ביטוח לאומי, לצד מלגת הכולל הדלה שקיבל הרב חזן מכולל האברכים בו למד בשנים האחרונות. האלמנה היתה עובדת בעבר כטבחית, אבל גם מצבה הרפואי אינו בשיאו, וגם היא נאלצה לעזוב את העבודה בלילת ברירה, משום שכוחותיה הפיזיים לא עמדו לה. 

המשפחה זקוקה לעזרה דחופה, ואנשי הצדקה מבקשים בכל לשון של בקשה מכל יהודי לבוא לעזרת האלמנה והיתומות הצעירות, כדי שלא יסבלו מחרפת רעב. 

"פה במגדל העמק כולם עושים מאמץ מקסימלי", הם מספרים, "אבל הקהילה פה רחוקה מלהיות עשירה, ואנחנו פשוט מוכרחים להגיע גם לעזרה חיצונית, ומבקשים מכל יהודי שקורא את הדברים, להושיט יד לעזרתה של המשפחה השבורה והרצוצה". 

לעזרה דחופה לאלמנה וליתומות הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר הרב ציון חזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}