י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
זו הסיבה

מה קרה לאיקאה בשנה האחרונה? ענקית הרהיטים מדווחת על צניחה במכירות

על רקע המשבר הכלכלי והאינפלציה הגואה, ענקית הרהיטים איקאה מדווחת על ירידה במכירות: "תוצאה של הלחץ הכלכלי שמופעל על משקי בית ברחבי העולם"

מה קרה לאיקאה בשנה האחרונה? ענקית הרהיטים מדווחת על צניחה במכירות
איקאה צילום: שאטרסטוק

חברת הרהיטים הבינלאומית איקאה מדווחת על ירידה של 5% במכירות במהלך השנה האחרונה, תוצאה של התנאים הכלכליים הקשים שהשפיעו באופן משמעותי על שוק הצרכנות העולמי. העלייה החדה באינפלציה, והקשיים הלוגיסטיים שפקדו את העולם כולו, גרמו לשיבושים בשרשרת האספקה ולהתייקרות חומרי הגלם.

בהודעת קבוצת Ingka נמסר כי הירידה במכירות נובעת בין היתר מהלחץ הכלכלי שמופעל על משקי בית ברחבי העולם. הצרכנים, שהתמודדו עם עליות מחירים כמעט בכל תחומי החיים, נאלצו לקצץ בהוצאות הלא חיוניות, מה שהשפיע על שוק הרהיטים. איקאה, שהייתה רגילה למכירות יציבות ולגידול בהיקפי הקנייה, מתמודדת לראשונה זה שנים עם ירידה במספרי המכירות, אך לא נשארת אדישה לנוכח המציאות הכלכלית הקשה.

בחברה אומרים כי במקום להעלות מחירים כמו חברות אחרות, איקאה בחרה במהלך יוצא דופן של הוזלת מחירים בהיקף של למעלה מ-2.1 מיליארד אירו. החברה מבהירה כי היא רואה בצעד זה כחלק מהאחריות שלה כלפי הצרכנים, ומבינה שהיכולת לרכוש רהיטים במחירים נגישים היא צורך חיוני עבור לקוחות רבים.

"אנחנו מבינים שהשנה הייתה שנה קשה ללקוחות שלנו", אמר מנכ"ל קבוצת אינגקה, ג'ספר ברודין. "החלטנו לקחת את האחריות ולהשקיע יותר מ-2.1 מיליארד אירו כדי להבטיח שלקוחותינו ימשיכו ליהנות ממוצרים במחירים נגישים, למרות התנאים הכלכליים המורכבים".

ברודין ציין כי החברה השקיעה מאמצים רבים בשיפור התהליכים הלוגיסטיים שלה, בניסיון להפחית את עלויות הייצור והמשלוחים. "המטרה שלנו היא להמשיך ולהיות בצד של הלקוחות, להבטיח שהמוצרים האיכותיים שלנו יישארו נגישים לכל מי שזקוק להם, גם בזמנים של חוסר וודאות כלכלית. אנחנו נמשיך לעבוד קשה כדי להוריד את המחירים ולהציע את המוצרים הטובים ביותר במחיר ההוגן ביותר", הוסיף.

איקאה מכירות אינפלציה משבר כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}