י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
"היה מחובר לתורה"

בישיבת מעלה אליהו ספדו לאיתי פוגל הי"ד: "היה מוערך מאוד"

בישיבת מעלה אליהו ספדו לתלמיד בישיבה איתי פוגל הי"ד, שנפל ברצועת עזה. הרב לביא אנגלמן סיפר: "כשהוא בצבא הוא היה שואל אותנו, הרבנים, על פרשת השבוע, על לימודים אמוניים שונים"

בישיבת מעלה אליהו ספדו לאיתי פוגל הי"ד: "היה מוערך מאוד"
סמ"ר איתי פוגל הי"ד צילום: דובר צה"ל

בישיבת מעלה אליהו ספדו לתלמיד הישיבה, סמ"ר איתי פוגל, מפקד טנק בגדוד 401, שנפל ברצועת עזה. ההודעה הקשה על נפילתו הגיעה פחות משעה לפני כניסת יום הכיפורים. 

ב"ווינט" דווח כי לפני תפילת "כל נדרי", נשא ראש הישיבה הרב חיים גנץ דרשה בפני התלמידים ואמר: "כולנו עם איתי, כולנו מתחברים אליו ולרצון שלו לפעול למען כל עם ישראל". 

הרב לביא אנגלמן, שלימד את איתי הי"ד סיפר: "הרבה מהחברים של איתי הגיעו מהצבא להיות איתנו בישיבה בתפילות יום כיפור. העיניים שלהם היו אדומות מדמעות, מכאב עצום מהול בהערכה גדולה לדמות שלו. אנחנו חווים בישיבה חוסר גדול על הנופלים, ובפרט על שלושת אלה שגדלו בבית המדרש שלנו. יחד עם החוסר הזה אנחנו מבינים שהיו פה בינינו אנשים ענקיים שמסרו את הנפש, לא במובן של הנכונות למות, אלא למען כל עם ישראל".

הרב אנגלמן סיפר על איתי הי"ד: "הוא נכנס לעולם התורה בשנותיו בישיבה בלמידה אינטנסיבית מאוד, הוא היה אדם גדול פיזית, עם נפש עדינה, מוזיקאי, תמיד חושב, תמיד מברר. היה מוערך מאוד גם בישיבה וגם בצה"ל - הוא היה מפקד טנק הברק הראשון שנכנס ללחימה כפיילוט". 

"בשבועות שבהם השיח הציבורי הפך לסוער, עם הרבה ויכוחים, הוא היה אומר לחיילים שלו, 'כדאי להתנתק מהחדשות, להתרחק מהשיח הזה, להתחבר לעוצמה של הפעילות שלנו'. כשהוא בצבא הוא היה שואל אותנו, הרבנים, על פרשת השבוע, על לימודים אמוניים שונים, הוא היה מחובר לתורה לא רק במקום הרעיוני, אלא מהמקום הכי מעשי שיש".

איתי פוגל ישיבת מעלה אליהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}