י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
שוב זה קורה

"תא רדום": המשפחה הנוצרית מתחזה לחסידית ופועלת בקרב יהודים

חוקרים אנטי-מיסיונריים טוענים כי השניים לא יהודים, מה שמרמז שהם "תא רדום" של נוצרים אוונגליסטים בעלי תוכנית ארוכת טווח לחדור לקהילות יהודיות, ואולי אפילו לנסות לעלות לארץ ולהטמיע את עצמם בחברה הישראלית

"תא רדום": המשפחה הנוצרית מתחזה לחסידית ופועלת בקרב יהודים
המתחזים לחרדים האב והבן אייזקסון צילום: באדיבות המצלם

מייקל וכלב אייזקסון (לשעבר דוסון), מחופשים לחרדים וחיים בקולורדו בארצות הברית, למרות שהשניים מקיימים בסתר אורח חיים אוונגליסטי. האב מגדיר את עצמו כרב. למרות שכבר נחשפו, הם ממשיכים בפעילותם שגורמת להשלכות הלכתיות הרות אסון על הקהילה היהודית.

על פי החשד, השניים כותבים מזוזות ותפילין, עושים טהרה לנפטרים, עורכים חתונות, גירושים וגיור - כל אלה פסולים כי הם אינם יהודים באמת.
 
חוקרים אנטי-מיסיונריים טוענים כי לא מיכאל ולא כלב יהודים, מה שמרמז שהם "תא רדום" של נוצרים אוונגליסטים עם תוכנית ארוכת טווח לחדור לקהילות יהודיות, ואולי אפילו לנסות לעלות לארץ להטמיע את עצמם בחברה הישראלית.

בני הזוג אייזקסון התקבלו בחום בכמה קהילות יהודיות אורתודוקסיות ברחבי ארצות הברית. עם זאת, מחקר מקיף לא מצא מורשת יהודית או עדות לגיור פורמלי כלשהו של בני המשפחה.

ארגון 'בינינו' (Beyneynu), ארגון ישראלי הפועל לחשיפת פעילות מיסיונרית, ערך חקירה שגילתה כי מייקל אייזקסון (לשעבר דוסון) גדל בבית נוצרי. הוא ואשתו נישאו בטקס נוצרי, מה שמעיד עוד יותר כי טענותיהם על מוצא יהודי מומצאים.

למרות הגילויים הללו, האייזקסונים ממשיכים לפעול בתוך חוגים יהודיים. ארגון 'בינינו' דיווח כי המשפחה ניסתה לעלות לישראל בשנת 2023, אך בהתערבות הארגון משרד הפנים מנע את עלייתם. מאז התערו השניים מחדש בקולורדו, שם הם שוב מנסים לפעול בקרב קהילות יהודיות.

ארגון 'בינינו' פרסם אזהרה עולמית לקהילות יהודיות על משפחת אייזקסון, שממשיכים להצטייר כיהודים חרדים. האם לקחה חלק בשידוכים; בתם, שמשתמשת כעת בשם הני, מציעה לסייע ליולדות יהודיות, והטמיעה את עצמה עוד יותר בקהילה.

המשפחה התגוררה במספר קהילות יהודיות ברחבי ארה"ב, כולל פיניקס, אריזונה, פורטלנד, אורגון, מילווקי, ויסקונסין. בכל פעם, משפחת אייזקסון השתלבה בצורה חלקה: האב שימש כחזן, תקע בשופר, ובני המשפחה מסרו שיעורים.עם זאת, כשזהותם נחקרה, הם עזבו במהירות את הקהילה כדי להימנע מחשיפה.
 
בכמה קהילות יהודיות הציגו משפחת אייזקסון תיעוד המעיד על מורשתם היהודית, כולל היסטוריה משפחתית המתווה שורשים יהודיים כביכול. עם זאת, מחקר שבוצע לא מצא ראיות התומכות בטענות אלו. דודתו של מייקל אייזקסון הפריכה את הצהרותיו על מוצא יהודי, ואמרה שמשפחתם לותרנית, ללא היסטוריה יהודית.

יכולתם של בני הזוג אייזקסון לנוע בין קהילות יהודיות ולהימנע מגילוי מדגישה את החשש הגובר מפני הסתננות מיסיונרית למרחבים אורתודוקסיים. ארגון 'בינינו' ממשיך להזהיר מנהיגים וקהילות יהודים להיות ערניים, במיוחד לאור הפעילויות האחרונות של המשפחה בקולורדו.

מסיונרים ארצות הברית קולורדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}