ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

המשנה לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יוסף ויצמן, בקריאה לראשי הערים: "אל תמנעו תפילת יום כיפור בהפרדה במרחב הציבורי"

בפנייתו הבהיר עו"ד וייצמן: "אני וחבריי עורכי הדין החרדים, נעמוד לשירותכם בכל עתירה או ניסיון למנוע תפילות ביום כיפור. נעשה הכול על מנת שלא יצרו עוד צעדים של יהודים מאמינים ביום הקדוש בשנה, בכל מקום בארץ"

המשנה לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יוסף ויצמן, בקריאה לראשי הערים: "אל תמנעו תפילת יום כיפור בהפרדה במרחב הציבורי"
עו"ד יוסי ויצמן צילום: יח"צ

המשנה לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יוסף ויצמן, יצא בפנייה דחופה לראשי הערים, שלא למנוע תפילת יום כיפור בהפרדה במרחב הציבורי, להוריד את ההתנגדות הקיצונית וחסרת האחריות מסדר היום הציבורי ולעשות הכול על מנת שלא להעמיק את הקרע בעם. "אני קורא לכם", אמר עו"ד ויצמן בפנותו לכלל ראשי הערים בישראל, "שלא להצר את צעדי המתפללים ולא להביע התנגדות לרצון הטבעי לקיים את התפילות בדרך המסורתית והמקובלת מקדמת דנא".

כזכור, השבוע קבע בית המשפט העליון בפסיקה הנוגעת לתפילה הציבורית ביום הכיפורים ברחובה של תל אביב: "אנו מורים שהמערערים יהיו רשאים לקיים את תפילות יום הכיפורים התשפ"ה, תפילת כל נדרי ותפילת נעילה, בשטח גן מאיר שבין הרחובות טשרניחובסקי והמלך ג'ורג' בתל אביב בשעות שנתבקשו על ידם, ובמתחם שהמערערת תגדיר למטרה זו בהתחשב במספר המשתתפים הצפןי באירוע".

בית המשפט העליון אף הוסיף וקבע במפורש כי "מובהר בזאת כי המערערים יהיו רשאים לקיים את התפילה על פי המסורת הדתית המקובלת עליהם, וכי לשם כך יהיו רשאים להקים את האמצעים הנדרשים לקיום התפילות באופן האמור (לרבות מחיצה בעבור אותם מתפללים המבקשים לקיים את התפילה בהפרדה בין גברים לנשים)".

עו"ד ויצמן הביע סיפוק על הפסיקה הנוכחית וקבע כי שופטי בית המשפט העליון נקטו יחדיו, פה אחד, בקו שנועד למנוע שסע בעם, לקרב את הלבבות ולכבד את המסורת היהודית והדבקים בה. "עם ישראל", ציין עו"ד ויצמן, "מחובר למסורת והוא מחפש את המחבר ולא את המפלג".

בפנייתו אל ראשי הערים הבהיר עו"ד ויצמן כי "אני וחבריי עורכי הדין החרדים, נעמוד לשירותכם בכל עתירה או ניסיון למנוע תפילות ביום כיפור. ניאבק משפטית ונעניק את כל הכלים המשפטיים והמקצועיים על מנת לתת ליהודים מאמינים את הזכות האלמנטרית להתפלל ביום הקדוש, ללא הפרעות, ללא חריקות וללא חריגות".

באומרו זאת הבהיר כי מדובר במאבק הנוגע לציפור נפשו של העם היהודי וכי הגיעה השעה שמדינת ישראל תשים קץ לתופעה הנלוזה של הגברת הקרע בעם ויצירת תקדימים מסוכנים המתיימרים להפוך את הדבקות במסורת ישראל, בהלכה היהודית ובצו המצפון היהודי לבלתי לגיטימיים. לא יתכן שדווקא בשעה שבה עם ישראל זקוק לרחמי שמים מרובים, יהיה מי שיעמול ויעשה הכול על מנת להעמיק את הקרע בעם ולהבליט את השונה והמפלג על פני המאחד והמשותף.

עו"ד ויצמן הבהירה כי בפנייתו זו הוא משמש כפה לשורה של עורכי דין דתיים, מסורתיים וחרדים אשר שותפים עמו לקריאה וגם לכל פעולה משפטית ומקצועית שתהיה נגזרת ממנה.

עו"ד וייצמן סיים את פנייתו באומרו כי "דווקא בימים אלו מדינת ישראל זקוקה לתפילות של יום כיפור, לטובת החיילים ולמען החזרת החטופים שכולנו שותפים לדאגה ולתפילה לשובם בשלום בריאים ושלמים לביתם ולמשפחותיהם".

עורך הדין יוסי ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}