י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
לקראת הדיון בבג"ץ

היועמ"שית: "מינוי נציב על ידי ראה"מ - לא חוקי"

לקראת הדיון בעתירות - היועצת המשפטית לממשלה: "החלטת הממשלה בעניין דרך מינוי נציב שירות המדינה יוצרת מצב חדש ואינה חוקית"

היועמ"שית: "מינוי נציב על ידי ראה"מ - לא חוקי"
ראש הממשלה נתניהו צילום: מתוך הסרטון

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה העבירה הבוקר (ראשון) את עמדתה בעתירות נגד החלטת הממשלה בהליך מינוי נציב שירות המדינה.

בתגובה הובהר כי "החלטת הממשלה בעניין דרך מינוי נציב שירות המדינה יוצרת מצב חדש לפיו ראש הממשלה יוכל לבחור בעצמו אדם שהוא חפץ במינויו לתפקיד נציב שירות המדינה, שאינו חייב לעמוד בתנאי סף מקצועיים מינימאליים של ניסיון, כישורים או התאמה לתפקיד. מטעם זה ההחלטה, הסוטה מדרך מינוי הנציבים בעבר, אינה חוקית".

עוד הובהר כי "מדובר במהלך משמעותי של הפיכת השירות הציבורי המקצועי לפוליטי".
 
כזכור, הממשלה אישרה לאחרונה פה אחד את הצעת נתניהו לקביעת הליך חדש למינוי נציב שירות המדינה - במסגרתו ראש הממשלה יהיה זה שיבחר בנציב. היועמ"שית התנגדה להחלטה. מספר גופים עתרו לבית המשפט העליון נגד ההחלטה והיועמ"שית אפשר לממשלה ייצוג נפרד בעתירות.

יצוין כי עד יום מי שהיה בוחר בנציב שירות הוא ראש הממשלה שלאחר בחירתו היה מביא את המועמד שלו לוועדת המינויים ואז לאישור הממשלה. אלא שלאחרונה היועמ"שית הודיעה כי קיימת מניעה משפטית להליך שהיה מקובל עד כה ויש למנות את הנציב הבא על ידי ועדת איתור שתישלט בידי היועמ"שית.

מנגד, על פי הצעת ראש הממשלה, לאחר שהוא יבחר בנציב, הוועדה למינוי בכירים תדון במינוי.

היועמ"שית ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}