י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
עם מקלעים טעונים

הלוחמים איתרו את הג'יפים שאיתם תיכנן כוח רדואן לפלוש לגליל

לוחמי גדוד 890 של חטיבת הצנחנים שפועלים בלבנון בימים אלו, נדהמו לגלות את הרכבים איתם תכנן כוח רדואן לפלוש לישראל, מלאים בדלק, עם מקלעים כבדים טעונים. המג"ד: "עושים תיקון על עצימת עין של שנים, כי ידענו על חיזבאללה ותכניותיו"

הלוחמים איתרו את הג'יפים שאיתם תיכנן כוח רדואן לפלוש לגליל
ג'יפ של ׳כוח רדואן׳ צילום: דובר צה"ל

לוחמי גדוד 890 של חטיבת הצנחנים שפעלו בכפר כילא, איתרו בשבוע שעבר את הרכבים שעימם תכננו כוחות כוח רדואן לפלוש לגליל. הג'יפים היו מלאים בדלק, עם מקלעים כבדים טעונים, כך נחשף ב"ווינט". 

הג'יפים, שהיו מוכנים להזנקה, הכילו בתוכם נשקים אישיים, מדים, וציוד צבאי נוסף. סא"ל יוני הכהן, מג"ד 890, סיפר: "מצאנו מפקדות של ממש לנהל את מה שהם תכננו עם מפות על הקירות, מחשבים, משרדי ישיבות, תדרוכים וכספות עם המסמכים המסווגים שלהם".

חיסול מפקד בכוח רדואן צילום: דובר צה"ל

"כילא זה כפר גדול יחסית, ומהצד הישראלי רואים רק חלק ממנו. לכן פעלנו בקצה שלו וכל החטיבה פירקה אותו מחיזבאללה. ראיתי שם היערכות שנבנתה במשך שנים לטובת רדואן. פעלנו בחוכמה מבצעית ועם הבנה שאיפה שהאויב לא רואה אותך הוא לא יפגע בך, גם לא עם פצמ"רים", הוסיף.

עוד הוסיף: "הלחימה ברצועה הביאה לנו יתרון, ולא תורפה שאולי חשבו בדמות שחיקה או עייפות. אנחנו הרבה יותר מנוסים כעת בלבנון למרות שזה אויב וקרקע אחרים, בוגרים ומקצועיים למשימה. תראה את סגן מסי ביטאו - תראה לי מפקד צוות בצה"ל שבתוך שמונה חודשים לחם גם בתוך לבנון וגם בתוך רצועת עזה".

ביטאו, שמיועד להיות סגן מפקד פלוגה, אמר ל"ידיעות אחרונות": "רגע השיא בתחושה האישית היה חציית הגדר, ללא ספק. סחבנו איתנו על הגב ציוד ל-48 עד 72 שעות ראשונות ללא אספקה, סדר גודל של 50%-60% ממשקל הגוף שלנו. אבל לזה בדיוק התאמנו מהרגע הראשון שבו התגייסנו: ללבנון, לחיזבאללה".

כוח רדואן חיזבאללה מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}