י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
סרט תיעודי מגלה

מגלה אמריקה כריסטופר קולומבוס היה ספרדי ויהודי

מגלה אמריקה כריסטופר קולומבוס, היה ספרדי ויהודי, כך חושף סרט תיעודי ספרדי. מקורו האמיתי של חוקר המאה ה-15 נחשף לאחר בדיקת DNA מדגימות שנקברו בקתדרלת סביליה בספרד

מגלה אמריקה כריסטופר קולומבוס היה ספרדי ויהודי
ספינה מימי הביניים צילום: pixabay

התעלומה בת מאות השנים על הלאום של כריסטופר קולומבוס נחשפה על ידי מדענים בסרט תיעודי בטלוויזיה ספרדית לאחר שימוש ב-DNA.

החוקר היה יהודי ומספרד, כך על פי תוכנית ששודרה בערוץ הלאומי RTVE בשבת לרגל חגיגת היום הלאומי ומציינת את הגעתו של קולומבוס לאמריקה.

חוקרים בראשות המומחה לזיהוי פלילי מיגל לורנטה בדקו דגימות זעירות של שרידים קבורים בקתדרלת סביליה, שסומנה זמן רב על ידי הרשויות כמקום האחרון בו שהה קולומבוס, למרות שהיו טענות אחרות. הצוות השווה אותם לאלה של קרובי משפחה וצאצאים ידועים, כך על פי העיתון ה'גארדיאן' הבריטי.

מדינות שונות התווכחו על המקום האחרון בו שהה קולומבוס שהוביל משלחת במימון ספרד, ופתחו את הדרך לכיבוש האירופי של אמריקה. בשנת 1492 חצה כריסטופר קולומבוס את האוקיינוס האטלנטי והגיע לאיי הקריביים.

היסטוריונים רבים הטילו ספק בתיאוריה המסורתית לפיה קולומבוס היה מג'נובה שבצפון מערב איטליה. תיאוריות אחרות נעו בין היותו יהודי ספרדי, יווני, באסקי או פורטוגלי.

לורנטה, שוחח עם כתבים על המחקר, ואישר תיאוריות קודמות לפיהן השרידים בסביליה שייכים לחוקר קולומבוס.

הוא אמר: "היום ניתן היה לאמת זאת באמצעות טכנולוגיות חדשות, כך שהתיאוריה החלקית הקודמת לפיה השרידים בסביליה שייכים לכריסטופר קולומבוס, אושרה באופן סופי. התוצאה מהימנה כמעט לחלוטין".

קולומבוס מת בגיל 55 בעיר ויאדוליד שבצפון-מערב ספרד בשנת 1506 אך ביקש להיקבר באי היספניולה היספניולה הוא האי השני בגודלו בקריביים, ומשותף לרפובליקה הדומיניקנית והאיטי.

שרידיו נלקחו לשם ב-1542, לאחר מכן הועברו לקובה ב-1795 ולאחר מכן, ככל הנראה לסביליה ב-1898.

ב-1877, עובדים מצאו ארון עופרת קבור מאחורי המזבח בקתדרלה בסנטו דומינגו, בירת הרפובליקה הדומיניקנית, ובו אוסף של שברי עצמות שלפי המדינה שייכים לקולומבוס.

לורנטה אמר ששתי הטענות יכולות להיות נכונות מכיוון שבשני המקומות העצמות לא היו שלמות.

קולומבוס ספרד ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}