י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
יומיים אחרי ה-7 באוקטובר

הלוחמים שיחזרו: הקרב שחשף את תוכנית חמאס להמשך הלחימה

עשרות לוחמים הגיעו לצומת שדרות כדי לשחזר את אחד הקרבות שחשף את תוכנית ארגון הטרור חמאס להמשך המלחמה, יומיים אחרי הטבח. ד"ר איתן נאמן הי"ד נפל בקרב: "הוא נתן אש כדי לחפות עליי וחטף כדור בבטן"

הלוחמים שיחזרו: הקרב שחשף את תוכנית חמאס להמשך הלחימה
מחבלי חמאס בעזה צילום: Wagdi Ashtiyeh /Flash90

יומיים אחרי טבח ה-7 באוקטובר, נערך קרב קשה סמוך לצומת שדרות, שחשף את תוכנית ארגון הטרור חמאס להמשך הלחימה. שנה אחרי, הגיעו עשרות לוחמים למקום כדי לשחזר את הקרב הקשה, כך דווח הבוקר ב"כאן רשת ב'".

מג"ד גדוד 7008 של עוצבת חיצי האש, סא"ל א', סיפר: "המחבלים חפרו בור, נכנסו אליו כדי להיות החוליות הרדומות שיצאו בשלב השני וחיכו. הייתה פה חולייה אחת ששלטה על הצומת. הם חיכו עם ציוד לשהייה ארוכה, אוכל ומים, בעמדת קבר מחופרת ומסוות". 

"הם בחרו צומת מרכזי בדרום ושלטו עליו. בלילה של 8 באוקטובר הייתה חדירה של מחבלים. הכוח יצא לסריקות אחרי המחבלים שנשארו. הוא סרק ואז עלה על העמדה הרדומה. המחבלים הבינו שהם התגלו ופתחו באש. זו הייתה הפעם ראשונה שחשפו את הדבר הזה. אחר כך ניתחו את המקום והתחילו לעשות עוד סריקות כדי לגלות עמדות מחופרות נוספות", הוסיף. 

ס', פרמדיק שנפצע מירי בקרב, סיפר: "היום זה שדה פסטורלי ושקט. אז זה היה שדה לחימה לכל דבר - שיחים בערו, היה הרבה עשן, רעש ירי, קרבות התנהלו קרוב אלינו. היום המראה אחר לחלוטין".

ס' סיפר על חברו ד"ר איתן נאמן הי"ד שנפל בקרב: "הוא לא הספיק להגיד לי הרבה. הוא ישב ונתן אש מאחורי הגב שלי כדי לחפות עליי. הוא אמר לי שחטף כדור בבטן. אלה המילים אחרונות ששמעתי ממנו. הוא אמר את זה ברוגע, קצת מופתע אפילו. זה מה שהיה הזוי בסיטואציה, למרות שכל הסיטואציה הייתה הזויה". 

צילומוסךאיתן נאמן הי"דצילום: צילומוסך

רעייתו של איתן הי"ד, יעל נאמן, הסבירה מה עשה לה שחזור הקרב: "מאוד התרגשתי. זה היה חיבור של הרבה גורמים בזמן מלחמה - גם צוותי טנק, גם הגדוד של איתן, גם צוותי רפואה. שמעתי כל אחד בנפרד. כל אחד סיפר את חלקו כאן לפי הסדר, ביחד. זה הביא לפיצוח של עוד עמדות רשומות כאלה, ובעצם כך הבינו את האסטרטגיה של המחבלים – לחכות כמה ימים ואז לעשות מכה נוספת. מעבר לצומת היו עוד שתי עמדות כאלה. כ העוטף היה מלא בעמדות כאלה".

שדרות מלחמת חרבות ברזל ה-7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}