י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
השפעות הבינה המלאכותית

טיקטוק במהלך דרמטי: מאות עובדים יפוטרו

השימוש ההולך וגובר בבינה מלאכותית גורם לפיטורים נרחבים בטיקטוק ובחברות נוספות בתחום הטכנולוגיה, כאשר יותר תהליכי בקרה מנוהלים על ידי אלגוריתמים אוטומטיים במקום כוח אדם אנושי

טיקטוק במהלך דרמטי: מאות עובדים יפוטרו
אילוסטרציה צילום: pexels

הבינה המלאכותית מחוללת מהפכת מידע בעולם אך גם מסכנת עובדים: פלטפורמת המדיה החברתית טיקטוק, בבעלות חברת ByteDance הסינית, הכריזה לאחרונה על פיטורי מאות עובדים כחלק ממעבר לניהול תכנים על ידי בינה מלאכותית (AI).

בין המפוטרים נמצא מספר רב של עובדים במלזיה, אך המהלך נוגע גם לעובדים במקומות נוספים ברחבי העולם. על פי הודעת החברה, השינויים הללו נועדו לשפר את יעילות הבקרה על תכנים המועלים לפלטפורמה.

ע"פ הדיווח במעריב, במסגרת המהלך, הודיעה טיקטוק כי היא מצמצמת את כוח האדם העוסק במודרציה ידנית של תכנים, כלומר, סינון והסרת תכנים בעייתיים כמו סרטונים פוגעניים או אלימים. 

לפי דיווחים, כ-700 עובדים במלזיה קיבלו הודעות פיטורים, אך החברה הבהירה בהמשך כי המספר המדויק נמוך יותר ונוגע לפחות מ-500 עובדים. 

ככלל, מדובר בפיטורים שמתרחשים ברחבי העולם, כאשר טיקטוק צופה כי מאות נוספים יפוטרו בחודשים הקרובים כחלק מתכנית כוללת לחיזוק מערכת המודרציה שלה.

טיקטוק פיטורי עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}