י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
פחות מחודש לבחירות

בגלל "איומי התנקשות איראניים": טראמפ דרש כלי טיס וכלי רכב צבאיים

בארה"ב מדווחים כי ברקע מה שתיאר כאיומי התנקשות איראנים, מטה הנשיא לשעבר טראמפ דרש מהשירות החשאי ליווי של שיירה צבאית, מטוס צבאי והגבלת טיסות מעל נכסיו של טראמפ

בגלל "איומי התנקשות איראניים": טראמפ דרש כלי טיס וכלי רכב צבאיים
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

המועמד לנשיאות דונלד טראמפ ביקש מהשירות החשאי מטוסים צבאיים שילוו אותו במהלך השבועות האחרונים של הקמפיין. טראמפ ביקש אף להרחיב את הגבלות הטיסה מעל נכסיו והעצרות שהוא מקיים, ולהציב זכוכית משוריינת בעצרות שיקיים, כך על פי מיילים שנחשפו בוושינגטון פוסט. 

לצד זאת, טראמפ ואנשי הקמפיין שלו דרשו ליווי של רכבים צבאיים - בשל מה שכינו "איומים איראניים להתנקש בחייו", ולאחר שני ניסיונות התנקשות כושלים בחודשים האחרונים. 

דובר השירות החשאי הדגיש כי "משרד ההגנה מקצה סיוע באופן קבוע לנשיא לשעבר, בין השאר בתחומי חבלה וסילוק פצצות, יחידות כלבנים ותחבורה אווירית. כמו כן, אנו מחילים הגבלות טיסה מעל מקום מגוריו של הנשיא לשעבר ובעת נסיעותיו. בנוסף, הוא זוכה לרמות הגבוהות ביותר של 'אטבחה טכנית', הכוללת בין השאר כטב"מים, מל"טים למעקב נגדי וטכנולוגיות מתקדמות אחרות".

גורמים בכירים בממשל הנשיא ג'ו ביידן אמרו כי "על בסיס המודיעין הנוכחי, לא סביר שיספקו לקמפיין טראמפ מטוסים צבאיים". 

לצד זאת אחד הגורמים הדגיש כי "ישנן מגבלות על כמות המקומות שבהם השירות החשאי יכול להציב זכוכית משוריינת בזמן נתון, והיא כבר מסופקת עבור עצרות הבחירות של טראמפ". עוד הוסיף: "אנו עושים כל שביכולתנו כדי להתמודד עם האיומים האמיתיים שלגביהם ניתן לפעול".

דונלד טראמפ הבחירות בארה''ב ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}