י"א תשרי התשפ"ה
13.10.2024
מגמה מדאיגה

נאצים הגיעו "לסייע" באסון ההוריקן ומפיצים שנאה ושקרים

עובדי "סיוע" שהגיעו לסייע לנפגעי ההוריקן התגלו כניאו נאצים. אנשים המזוהים עם עליונות לבנה, מסייעים לאחר הוריקן בצפון קרוליינה ובפלורידה במטרה לנקות את תדמיתם. לואיס, מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, אמר כי הקבוצות הללו זורעות חוסר אמון בממשלה כחלק מתהליך הקצנה

נאצים הגיעו "לסייע" באסון ההוריקן ומפיצים שנאה ושקרים
אילוסטרציה צילום: pixabay

זרים שנצפו בחוף בפלורידה, לאחר הוריקן, הגיעו לעזור לנפגעי ההוריקן, הם סייעו לתושבים במצוקה. אך אלה לא היו מתנדבים טיפוסיים לסייע באסון. הם היו חברים ב-Patriot Front, ארגון שמותג על ידי הליגה נגד השמצה כקבוצת לבנה-עליון. 

קבוצות ניאו-נאציות הגבירו את פעילותן בחודשים האחרונים ברחבי ארה"ב, ומנצלות את חוסר הידע של אנשים במקומות שסובלים מההוריקן, ומפרסמים מידע שקרי כדי לפגוע בדמוקרטים.

ה'וול סטריט ג'ורנל', שחשף את הפרטים, ציין כי בהוריקן בפלורידה ובצפון קרוליינה. פעילים נאצים משתלבים בין עובדי כנסייה לגיטימיים רבים או משתלבים בארגוני צדקה אחרים. אבל הפעילים מצלמים ממקום האסון תעמולה שקרית לגבי תגובת הממשל, וגם עוזרים לקבוצות לעצב מחדש את תדמיתן כארגונים אזרחיים פטריוטיים.

בחוף Horseshoe, ההוריקן הרס יותר מ-90 בתים, צוות ארגון "פטריוט פרונט" צילם את עבודת הניקיון של הפעילים ולאחר מכן הארגון פרסם סרטון ל-20,000 המנויים שלו, שם אחד מהם אמר "חשוב לגברים אמריקאים לעזור לאמריקאים אחרים הזקוקים לכך, בזמן שהממשל הפדרלי נותן למסתננים בתים חינם". 

הוול סטריט ג'ורנל מדווח, כי בסרטון ממערב צפון קרוליינה לאחר הוריקן, ציין אחד הפעילים: "אנחנו בחזית כדי לעזור לקהילות המקומיות, הפוליטיקאים שלנו יכולים לעבור במהירות לדבר על ישראל, אבל אנחנו באמת תומכים בקהילות שלנו, דואגים קודם לסייע לאמריקה".

לואיס, מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, אמר לעיתון כי הקבוצות זורעות חוסר אמון בממשלה במהלך קטסטרופה כחלק מתהליך הקצנה. "רק בפגישה החמישית או השישית הם יתחילו להשתמש בהשמצות גזעניות ולדבר על קונספירציות יהודיות", אמר.

בחוף בפלורידה, ברט סלף, תושב מקומי, הפך מבלי משים לחלק מסרטון תעמולה של הנאצים, לאחר שקיבל עזרה מהם. הוא לא ידע מי הקבוצה באותו זמן, ועדיין מעריך את העזרה. "כשיש לך 100 משפחות ללא בית, זה לא ממש משנה מי עוזר לנקות כדי לחזור לשגרה", אמר סלף, "לא שאלנו מי רוצה לאסוף אשפה. או אם הם מוכנים לאסוף זבל ולהעביר אותו לצד השני, בין אם זה אסירים או כל דבר אחר, שמחנו לקבל את העזרה".

נאצים הוריקן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}