י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
לבקשת ישראל

היערכות לתקיפה איראנית נוספת: סוללות הגנה אמריקניות יובאו לישראל

מדובר במערכת ניידת להגנה מרחבית בגובה רב, שדומה ביכולותיה לחץ. יש לה יכולות גם ליירוט טילים מחוץ לאטמוספירה, והיא משתמשת באנרגיה קינטית כדי ליירט טילים

היערכות לתקיפה איראנית נוספת: סוללות הגנה אמריקניות יובאו לישראל
סוללות הגנה אווירית THAAD צילום: חברת לוקהיד מרטין

ארצות הברית תעביר לישראל סוללות הגנה אווירית מסוג THAAD לסיוע ביירוט טילים בליסטיים, כחלק מההיערכות לתקיפה איראנית נוספת בישראל. 

ב'ווינט' דווח כי העברת הסוללות נעשית לבקשת ישראל מהאמריקנים, גם כדי להקרין עוצמה באמצעות שליחת נכסים צבאיים נוספים לאזור. מדובר בחלק מההיערכות למקרה של תגובה איראנית לתקיפה הישראלית הצפויה. לפי גורם בטהרן שצוטט ב-CNN, איראן עדכנה את ארצות הברית שתגיב נגד כל מתקפה חדשה מצד ישראל.

THAAD - Terminal High Altitude Area Defense - היא מערכת ניידת להגנה מרחבית בגובה רב, שדומה ביכולותיה לחץ. יש לה יכולות גם ליירוט טילים מחוץ לאטמוספירה, והיא משתמשת באנרגיה קינטית כדי ליירט טילים. המערכת מכוונת לעבר חלקים שונים בנתיב הטיל של האויב, וכן לאיומים אחרים.

בתוך כך, הערב דווח כי איראן מוטרדת ולחוצה והיא עוסקת במאמצים דיפלומטיים עם מדינות במזרח התיכון כדי לאמוד אם הן יכולות לצמצם את היקף התגובה של ישראל למתקפת הטילים שלה מוקדם יותר החודש, ואם זה ייכשל - לסייע בהגנה על טהראן, כך אמרו מקורות הבקיאים בשיחות ל-CNN.

החרדה של איראן נובעת מאי ודאות אם ארה"ב יכולה לשכנע את ישראל לא לפגוע באתרי גרעין ומתקני נפט איראניים, ומהעובדה שחיזבאללה, נחלש משמעותית על ידי הפעולות הצבאיות הישראליות בשבועות האחרונים, כך אמרו מקורות לרשת CNN.

איראן ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}