ט' תשרי התשפ"ה
11.10.2024
טענה לרצח עם

בוליביה תצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל

בוליביה הגישה בקשה לבית הדין הבינלאומי להצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל על רקע הלחימה נגד מחבלי חמאס ברצועת עזה. דרום אפריקה האשימה את ישראל ברצח עם בדצמבר אשתקד

בוליביה תצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל
כוחות חטיבה 5 ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בוליביה ביקשה להצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בטענה לרצח עם שכביכול מבצע צה"ל בלחימה נגד מחבלי חמאס ברצועת עזה. כך דווח באתר בית המשפט בבוליביה.

"בוליביה לפי סעיף 63 לתקנון בית המשפט, הגיש בקשה לבית המשפט להצטרף בתיק הנוגע לאמנה למניעת רצח עם ברצועת עזה, שיזמה דרום אפריקה נגד ישראל", נכתב בהודעה. דרום אפריקה וישראל התבקשו להגיב בכתב על בקשתה של בוליביה, לפי אתר בית המשפט.

דרום אפריקה האשימה את ישראל ברצח עם בדצמבר אשתקד. בית המשפט חייב את ישראל לנקוט באמצעים כדי למנוע נפגעים בקרב אזרחים פלסטינים ברצועת עזה. לא הייתה דרישה להפסקת אש מוחלטת, למרות שדרום אפריקה רצתה זאת. בסוף מאי, בתגובה לבקשה חדשה מדרום אפריקה, קבע בית המשפט כי על ישראל "להפסיק פעולות צבאיות שעלולות ליצור תנאי חיים קשים ועלול להוביל להרס מוחלט או חלקי של עזה".

גם אז השופטים לא דרשו הפסקת אש. לתביעה של דרום אפריקה הצטרפו ניקרגואה, קולומביה, לוב, מקסיקו, ספרד, הרשות הפלסטינית, צ'ילה וטורקיה.

בוליביה ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל בסוף 2023. משרד החוץ כינה את החלטת בוליביה לנתק את היחסים הדיפלומטיים "כניעה לטרור".

בוליביה מלחמת חרבות ברזל חמאס דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}