ט' תשרי התשפ"ה
11.10.2024
פעילי דעא"ש

תיכננו פיגוע תופת בקניון בתל אביב: כתב אישום הוגש נגד חמישה תושבי טייבה

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד 5 נאשמים, תושבי טייבה שתיכננו לפי החשד פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב. החמישה נאשמים בחברות פעילה בארגון טרור, עבירות של קשירת קשר למעשה טרור של רצח וגיוס חברים לארגון טרור

תיכננו פיגוע תופת בקניון בתל אביב: כתב אישום הוגש נגד חמישה תושבי טייבה
מגדלי עזריאלי צילום: תומר נויברג, פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי מרכז לוד כתב אישום נגד 5 נאשמים, תושבי טייבה, לאחר שלפי החשד תיכננו פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב. 

בהתאם לכתב האישום, הנאשמים סאג'ד מסארווה (27), מחמוד עאזם (24), אברהים שייח יוסף (34), עבדוללה בראנסי (26) ועבד אל כרים בראנסי (27) הצטרפו לארגון הטרור "דאע"ש" וביצעו פעולות שונות במסגרת הארגון, ברוחו ולמען הגשמת מטרתו, וכל זאת מאז פרוץ המלחמה ובמהלכה. 

במסגרת פעילותם של הנאשמים בארגון, הם צפו בפרסומי דאע"ש ברשתות החברתיות, צרכו את חדשות הארגון, העבירו תכנים, הביעו תמיכה בארגון ובאידיאולוגיה שלו וחלקם נשבעו אמונים לארגון. 

הנאשמים צפו בסרטונים שתכנם בין היתר יצור מטעני חבלה, הכנת חומרי נפץ ואחד מהם התבטא כי "יפוצץ את עזריאלי" באמצעות מכונית תופת, על רקע כעסו על אמירה של השר איתמר בן גביר כי יבנה את בית המקדש השלישי באל-אקצא. בהמשך, אף החליט כי יבצע פיגוע בישראל בשם ארגון דאע"ש.

חלק מהנאשמים קיימו שיחות ומפגשים עם פעילים תומכי דאע"ש מחוץ לגבולות מדינת ישראל ודיברו על כוונתם המשותפת לבצע פיגוע ירי בישראל נגד אזרחיה בשם ארגון דאע"ש, ואף שוחחו על כך שהדרך הנכונה היא למות כשהאיד בפיגוע. 

על פי כתב האישום, במהלך חודש יוני 2024, החליט אחד הנאשמים להקים חולייה צבאית אשר מטרתה לבצע פיגועים במדינת ישראל, תוך הסוואת החולייה תחת הכותרת של קבוצה ללימוד דת האסלאם. במסגרת זו, קשרו שני נאשמים  קשר לבצע בישראל פיגוע בשם ארגון דאע"ש, תוך מטרה להביא למותם של כמה שיותר אזרחים.

מעצרם של החשודים צילום: דוברות המשטרה

השניים שוחחו על מתווה הפיגוע, החליטו כי ייטב מבחינתם לבצע פיגוע עם משאית תופת וזאת בעדיפות על פיגוע ירי, ותיאמו כי הפיגוע יבוצע במגדלי "עזריאלי" בתל אביב. השניים צפו בסרטון פיגוע שבוצע ע"י דאע"ש ובסרטונים המדריכים כיצד לייצר מטעני נפץ, ואף שוחחו על כמויות חומר הנפץ הדרושות כדי להפיל את המגדלים, ועל האופן שבו משאית התופת תעמוד בצמוד לעמודי התווך של המגדלים בחניון, כדי שהפיצוץ והטמפרטורה הגבוהה שייווצרו יביאו להמסת העמודים שתוביל למיטוט המגדלים, ובכך להעצמת הנזק שייגרם מהפיגוע.

 שני הנאשמים אף שוחחו ביניהם כי יצלמו סרטון נטילת אחריות, בכדי למנוע לקיחת אחריות ע"י ארגונים אחרים ולהבהיר כי הפיגוע האמור בוצע ע"י כוחות מארגון דאע"ש. בנוסף תוכנן לרכוש כלי נשק ולאחר הפעלת מטען הנפץ במשאית התופת, לירות באמצעותו בעוברי אורח, במטרה להעצים את עוצמת הפגיעה.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי הנאשמים, בהיותם אזרחי ישראל, מחזיקים בתפיסה דתית אידיאולוגית קיצונית של ארגון טרור רצחני ואכזרי, ועל רקע זה נפגשו זה עם זה ואף עם אחרים שהינם חברי ארגון טרור ונקטו פעולות שונות לטובת קידום הגשמת רעיונות הארגון.

מגדלי עזריאלי דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}