ט' תשרי התשפ"ה
11.10.2024
"חופש פעולה נדיר"

עמית סגל: הזדמנות פז של מס' שבועות לתקוף את הגרעין האיראני

הפרשן עמית סגל על הדיונים בישראל לקראת תקיפה ישראלית באיראן: "ויכוח חריף מתגלע בישראל בימים אלה, חוצה את קווי התיחום הרגילים בין ימין ושמאל ועוסק בשאלה מתי ואיך לכוון את המתקפה המכריעה על ציר ההתנגדות, אחרי שבירת חמאס והכאת חיזבאללה?"

עמית סגל: הזדמנות פז של מס' שבועות לתקוף את הגרעין האיראני
עמית סגל צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל משרטט הבוקר (שישי) בטורו בעיתון 'ידיעות אחרונות' את הדילמה הישראלית באשר למתקפה הישראלית "המכרעת" באיראן וטוען כי המחלוקת חוצה מחנות בישראל.

סגל כותב: "ויכוח חריף מתגלע בישראל בימים אלה, חוצה את קווי התיחום הרגילים בין ימין ושמאל, נתניהו וגלנט, דרג מדיני מול צבאי. הוויכוח, בין שרים לשרים, בין קצינים לקצינים ובין מוסדות, עוסק באיראן ובדמדומי משטר ביידן. בקצרה: מתי ואיך לכוון את המתקפה המכריעה על ציר ההתנגדות, אחרי שבירת  חמאס והכאת חיזבאללה?".

"כרגיל", מוסיף סגל, "עובדים בלוח וושינגטון. שלוש תקופות ממתינות לנו: הראשונה, שלושה שבועות וחצי שנותרו עד הבחירות בנובמבר. בתקופה הזו ישראל נהנית מחופש פעולה נדיר, פרי החיזור של האריס אחר קולות יהודיים, במיוחד אותן עשיריות האחוז היקרות שהיא זקוקה להן נואשות בפנסילבניה. 

השנייה, חודשיים וחצי מיום הבחירות ועד השבעת הממשל החדש. ביידן יהיה אז ברווז עוד יותר צולע, אבל עם נפש חופשייה, משוחרר מכבלי  שיקולים פוליטיים. העבר מוכיח שזו תקופה מסוכנת מאוד לישראל, בטח לאור אשד הקללות שהטיח הנשיא בנתניהו. 

התקופה השלישית היא הממשל החדש, עם הבדל דרמטי בין ממשל האריס שימשיך ואולי אף יקצין את מדיניות ההגבלות של קודמה לבין ממשל טראמפ שמבטיח להיות פרואקטיבי הרבה יותר כלפי איראן וגרורותיה".

לדבריו, "גישה אחת, נקרא לה הזהירה יותר, מציעה להמתין לבחירות בארצות-הברית בתקווה שטראמפ ייבחר שם. עד אז להמשיך להכות בחיזבאללה, להגיב באופן מדוד לאיראן, לתקוף קרקעית בעזה כשצריך. יהיה קל בהרבה לפרק את איראן וגרורותיה כאשר מאחורינו עומד בריון כתום עם מקל גדול. אם תיבחר האריס - נתמודד.

גישה שנייה אומרת שאם לא עכשיו אימתי. הרי ב-2012 נתניהו תיכנן לתקוף את איראן, ולנצל את מערכת הבחירות הצמודה שהנשיא אובמה היה אז בעיצומה כדי לקבל מטרייה הגנתית. 12 שנים אחרי ובאותן נסיבות, למה לא להוציא את התרחיש לפועל?

איראן שגתה קשות כאשר הכניסה את עצמה לעימות חזיתי עם ישראל ובלי הגיבוי המסיבי שקיוותה לו משתי זרועותיה בגבולותינו הדרומי והצפוני. 

כעת, כאשר היא עומדת כמעט לבד מול ישראל, אחרי שכבר ביזבזה חלק משמעותי ממלאי הטילים הבליסטיים שלה, נוצרה הזדמנות שלא תחזור. אם ישראל תעצור, גורסים הגורסים, היא תנצח ניצחון טקטי מפואר את הזרועות אך תספוג תבוסה אסטרטגית מהדהדת מראש התמנון, שיצטייד בגרעין", כך סגל.

עמית סגל איראן מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}