י' תשרי התשפ"ה
12.10.2024
מתחת ל-770

החב"דניקים שהואשמו בחפירת מנהרה, דחו הסדר טיעון: "עדיף ללכת לכלא"

צעירי חב"ד שהואשמו בחפירת מנהרה מתחת לבית הכנסת בניו יורק, דחו הסדר טיעון ואמרו כי "עדיף ללכת לכלא". אחד מהם עלול לעמוד בפני עד שבע שנות מאסר, באשמת עבירה פלילית מדרגה שנייה אם יורשע במשפט

החב"דניקים שהואשמו בחפירת מנהרה, דחו הסדר טיעון: "עדיף ללכת לכלא"
המנהרה שהתגלתה ב770 צילום: באדיבות המצלם

צעירי חב"ד שהואשמו בחפירת מנהרה מתחת לבית הכנסת בניו יורק, דחו הסדר טיעון ואמרו כי "עדיף ללכת לכלא". אחד מהם עלול לעמוד בפני עד שבע שנות מאסר, באשמת עבירה פלילית מדרגה שנייה אם יורשע במשפט.

צעירים חב"דיים שחפרו מנהרה סודית מתחת לבית כנסת חב"ד בברוקלין אמרו שהם מעדיפים ללכת לכלא מאשר להיות מורחקים ממרכז חב"ד העולמי. הם דחו אתמול עסקאות טיעון.

כמעט כל 13 הצעירים שהואשמו בגין החפירה בינואר האחרון, דחו את ההצעה של משרד התובע המחוזי של ברוקלין, על פי ההסדר שהוצע, הם יורחקו מהמקום למשך שלוש שנים.

"להיות מורחק מ-770 לשלוש שנים זה יותר גרוע מכלא", אמר ל'ניו יורק פוסט', יעקב רוטשילד, אחד הנאשמים. רוטשילד עלול לעמוד בפני עד שבע שנות מאסר, באשמת עבירה פלילית מדרגה שנייה אם יורשע במשפט.

העיתון דיווח כי רוטשילד ו-12 נאשמים נוספים מתמודדים עם שיבוש הליכי משפט, עלולים לעמוד לדין בינואר אם לא יגיעו להסכמה עם התובעים.

עורך דינו של רוטשילד, ג'ונתן פינק, התייחס למשפט ב-13 בינואר 2025 וכינה את המשפט "טפשי". פינק דחה את העסקה ואמר כי "אין סיכוי" שתתקבל.

ה'ניו יורק פוסט' ההסכם יגרום למרבית הנאשמים להתמודד עם עבירה פלילית מדרגה רביעית, ללא עונש מאסר. במקום זאת, הם יורחקו לשלוש שנים מהמקום, יעשו 20 ימים עבודות שירות או קנס של 5,000 דולר.

השופט אדם פרלמוטר אמר כי אם תתרחש חפירת מנהרה נוספת, הנאשמים יואשמו לדין בגין ביזיון בית המשפט, ועלולים לקבל עונש מאסר.

רק נאשם אחד, מנחם מולקנדוב, המתגורר בישראל - שוקל לחתום על הסדר טיעון, כך לדברי עורך דינו לוי הובנר.

מולקנדוב הודה באשמה, אך ההסדר איתו מתעכב בגלל ויכוח איזה סוג עבודות שירות הוא יעשה, מכיוון שהשופט רוצה שזה יהיה "שירות משמעותי" לא בארגונים דתיים.

כשהשופט הזכיר לו שעליו להתרחק מבית הכנסת, מולקנדוב, אמר שהוא לא יעשה זאת שוב כי הוא יחזור לישראל. "כבודו, אני רק רוצה שתדע מכיוון שאני לא יכול לנסוע לארצות הברית, אין לי שום דרך לחפור מנהרות", אמר.

ירחמיאל בלומנפלד, נאשם נוסף בפרשה, אמר לעיתון, בית הכנסת הוא "בית הרבי ואינו מקום רגיל. זה מקום מאוד חשוב שבו אנחנו לומדים, מתפללים ומתחברים למנהיג שלנו. זה דבר מאוד משמעותי עבורנו", אמר בלומנפלד. "לבית הכנסת המסוים הזה יש משמעות גדולה יותר עבורנו מאשר ללכת לבית כנסת אחר".

הנאשמים יחזרו לבית המשפט ב-14 בנובמבר להמשך דיון בעניינם.

כזכור כפי שדיווחנו בדצמבר האחרון, הגילוי המקרי התרחש משכן שסיפר כי שמע רעשים חשודים בלילות בביתו במשך תקופה, כשהרעש נמשך, הודיע ​​בעל הבית לאנשי בית כנסת המודאג על הקולות והחשד שלו. 

בערך באותו זמן בו נשמעו הרעשים, בוצעו עבודות בנייה לאינסטלציה חדשה ליד 770. כשהעבודות התקרבו לסיום, נחפרה תעלה להנחת קו מים והעובדים המופתעים נדהמו לגלות מה שנראה כמו מנהרה מתחת לאדמה. המנהרה נחפרה מהמקווה בפינת רחוב יוניון ושדרות קינגסטון דרך עזרת נשים יוניון עד ל-770. 

קבוצת בחורים (הנמנים על פלג המשחיסטים בחב"ד א.פ.) החלו לחפור בזמן תקופת הקורונה שהבניין היה סגור, החפירות התבצעו מבניין המקווה והם יצרו מנהרה הדומה במאוד למנהרות חמאס ברצועת עזה, כשהמטרה היא להראות שיש אפשרות להרחיב את 770 כפי שהרבי מחב"ד דיבר מספר פעמים.

המקווה, שלא היה בשימוש זה שנים, הפך למקום בו השתמשו הבחורים כדי להסתיר את טונות הפסולת ממאמצי חפירת המנהרה. 

לאחר גילוי הממצאים ומחשש לשלומם של המתפללים קיבלו הגבאים ב-770 החלטה לסגור את עזרת הנשים שעלול להיות לא בטוח לציבור, ובימים הקרובים ידונו כיצד לאבטח את המבנה.

בית חב"ד 770 ברוקלין חב"ד חפירת מנהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}