ט' תשרי התשפ"ה
11.10.2024
"אנחנו באותו צד"

ישראל לעם הלבנוני: "חיזבאללה מחזיק אתכם כבני ערובה"

השגריר דנון הפתיע את הנציג הלבנוני באו"ם כאשר פנה לעם הלבנוני בערבית: "לעם הלבנוני אני אומר: אדמת לבנון שייכת ללבנונים ולא לאיראנים"

ישראל לעם הלבנוני: "חיזבאללה מחזיק אתכם כבני ערובה"
דני דנון באו"ם צילום: באדיבות המצלם

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הלילה לדיון בנושא המצב בלבנון. השגריר דנון נאם בדיון והבהיר: "לישראל אין כל כוונה להיות נוכחת בדרום לבנון. ישראל נמצאת שם בימים אלו כי חיזבאללה, לצד חמאס, מנהל מלחמה נגד ישראל".

דני דנון באו"ם צילום: באדיבות המצלם

השגריר דנון הדגיש: "התשובה נמצאת בידיים של צבא לבנון ויוניפי"ל. הם חייבים לפעול ולמלא את חובותיהם לפי החלטה 1701. העם הלבנוני שמוחזק כבן ערובה על ידי ארגון הטרור חיזבאללה הנתמך על ידי איראן, זקוק להגנה. חיזבאללה הקים מדינת טרור בתוך מדינה כושלת. לעם הלבנוני אני אומר: אדמת לבנון שייכת ללבנונים ולא לאיראנים".

ביום רביעי בלילה במהלך דיון אחר באו"ם אירע עימות בין השגריר הפלסטיני ריאד מנסור לבין השגריר דני דנון; השגריר הפלסטיני ריאד מנסור האשים את מועצת הביטחון בכך שמזה שנה קוראת להפסקת אש ולא מצליחה לאכוף את ההחלטות שלה כלפי ישראל תוך שהפנה אצבע מאשימה כלפי השגריר דנון.  

השגריר דנון ענה לו: "דיברת במשך כל כך הרבה זמן ולא הזכרת אפילו פעם אחת את החטופים שמוחזקים בעזה - הסיבה שבגללה יצאנו למלחמה הזו".

דני דנון האו"ם איראן מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}