ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

במסגרת ציון שבוע בריאות הנפש: הנשיא הרצוג שיבח את ארגון 'בית חם' שתומך ועוזר באלפי נפגעי המלחמה

באירוע מיוחד שהוקדש לצרכי מערכת בריאות הנפש בישראל שהתקיים בבית נשיא המדינה יצחק הרצוג, השתתף מנכ"ל ארגון 'בית חם', הרב אריה מונק כאחד מאורחי הכבוד, לאור פועלו הרב בתחום בריאות הנפש | הנשיא פנה לשוחח עמו אישית אודות הצורך הבוער בתגבור מערכי בריאות הנפש בתקופה זו | מנכ"ל 'בית חם' הרב אריה מונק: "הנשיא שיבח את פעלם של אנשי המקצוע בארגון 'בית חם' והדגיש את חשיבות התמיכה והטיפול בטראומות שנגרמו מהאירועים הקשים"

במסגרת ציון שבוע בריאות הנפש: הנשיא הרצוג שיבח את ארגון 'בית חם' שתומך ועוזר באלפי נפגעי המלחמה
הנשיא הרצוג עם הרב מונק צילום: בית חם

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים השבוע אירוע מיוחד לציון שבוע בריאות הנפש בישראל.  הכינוס המיוחד, שהתקיים בצל ימי הזיכרון לחללי 'חרבות ברזל' ובצל ציון שנה למלחמה ואירועי ה-7 באוקטובר שנקבע כיום הזיכרון לטבח שמחת תורה, עלה בחדות נושא בריאות הנפש לאור המצב הנפשי של תושבי הדרום והצפון, החווים שגרת התקפות יומיומית בלתי פוסקת, וכן לניצולים שונים מהטבח הנורא.

במהלך האירוע בבית הנשיא, שאליו הוזמן הרב אריה מונק, מנכ"ל ארגון הגג למתמודדי הנפש במגזר החרדי והדתי, 'בית חם', כאורח כבוד, ואף הוזמן לשבת בשורה הראשונה, שוחח הנשיא באופן אישי עם הרב מונק.

הנשיא ציין, כי הוא עוקב מקרוב אחר הסיוע הרב של 'בית חם', שתמך ועזר מתחילת המלחמה לכוחות ההצלה וארגוני החירום השונים, לחיילי הצבא שחירפו את נפשם תחת אש וכן אף לכל נפגעי הטבח הנורא בשמחת תורה תשפ"ד, ביניהם: נפגעי חרדה, פוסט טראומה ועוד - כדי להיחלץ מהמראות הנוראים והחוויות שחוו.

כזכור, מאז פרוץ הלחימה בדרום, ארגון 'בית חם' מאפשר למתנדבי ארגוני ההצלה והחירום, לקבל טיפול רגשי מקצועי למען חוסנם הנפשי של המתנדבים הנמנים על ארגוני ההצלה השונים, במסגרת זו, ניתני לתושבי העוטף, הדרום והצפון, כמו גם לכוחות החירום וההצלה, כלל שירותי בריאות הנפש באמצעות רשת המרפאות של 'בית חם' הנמצאת בפריסה ארצית.

כך, ניתנים מגוון שירותי בריאות הנפש על ידי פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומגוון מטפלים בשיטות מגוונות. המרפאות פרושות ברחבי הארץ ובהם בערים בני ברק, אופקים, ירושלים, ביתר עילית, בית שמש, אלעד, מודיעין עלית ועוד. המטופלים זוכים לטיפול מקצועי ודיסקרטי המותאם במיוחד גם לאורח החיים החרדי.

אנשי המקצוע של 'בית חם' עומדים בקשר רציף עם מתנדבים שטיפלו בשטח הלחימה ונחשפו למראות מזעזעים, ומאפשרים להם לקבל את הטיפול הרגשי הנדרש לחוסנם הנפשי, כל זאת בצורה המקצועית והנגישה ביותר, תוך התאמה לאורח החיים התורני.

מנכ"ל 'בית חם' הרב אריה מונק: "בפגישתי עם הנשיא הרצוג, שהינו בעל לב חם לכל נושא הבריאות הנפשית של אזרחי ישראל, העלינו את הצורך הבוער בחיזוק מערכי בריאות הנפש. ואכן, לאחר שהנשיא שיבח באוזניי את פועלם הרב והחשוב של אנשי המקצוע בארגון 'בית חם' על אגפיו ומחלקותיו, הדגיש הנשיא בפניי כיצד הוא רואה את חשיבות התמיכה והטיפול בנפגעי הטרור ובבריאות הנפש של התושבים בעוטף עזה, בדרום ובצפון, במטרה להתמודד עם הטראומות שנגרמו מהאירועים הקשים.

"ללא ספק", מדגיש הרב מונק, "זהו הזמן לחזק את מערכת בריאות הנפש שעומדת בפני גל עצום של פניות כתוצאה מהמלחמה, והנשיא הוכיח שוב, כיצד הוא מעלה את הנושא למודעות עליונה, כדי שכלל הגורמים יפעלו להמשך מתן הטיפול היעיל והמקצועי לזקוקים לו כאוויר לנשימה".

בית חם בוז'י הרצוג אריה מונק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}