ט' תשרי התשפ"ה
11.10.2024
בית המשפט קבע

המדינה תחויב לקבל אישור מהמשפחות לפני פירסום תיעודים ב"אתר הזוועות"

בית המשפט העליון קבע כי המדינה תצטרך לדאוג לטשטש תמונות המופיעות ב"אתר הזוועות", ולפנות למשפחות ולקבל את הסכמתן לפני פירסום תיעודים באתר

המדינה תחויב לקבל אישור מהמשפחות לפני פירסום תיעודים ב"אתר הזוועות"
ההרס הנורא שנותר בשדרות ובעוטף עזה צילום: דוב בער הכטמן

בעקבות התערבות משפטית של מטה משפחות החטופים, בית המשפט קבע כי המדינה תחויב לקבל אישור מקדים של המשפחות לפני פרסום תיעודי יקיריהן ב"אתר הזוועות". 

בחודש ינואר 2024 דובר צה"ל ומערך ההסברה הלאומי העלו אתר אינטרנט שפתוח לגולשים מחו"ל ובו תמונות זוועה מאירועי ה-7.10, ובחלקן ניתן לזהות את המצולמים. 

מטה משפחות החטופים הצטרף לעתירה שהוגשה נגד האתר כידיד בית המשפט. המטה טען, כי היה צורך לבקש את הסכמת המשפחות לכל פרסום כזה, ובוודאי שאין שום זכות לחשוף תמונות אלה ללא הסכמתן.

בדיון הוקראו דבריה של הילה אביר, אחותו של לוטן אביר הי"ד שנרצח בהימלטו ממסיבת הנובה למיגונית בבארי: "כבר שנה שאנחנו המשפחות לא יודעות כלום ומתחננים לכל פיסת מידע כדי לדעת מה עלה בגורל אהובינו. איך ייתכן שהסרטונים בהם נראים יקירנו מופצים בחו"ל ללא צנזורה ואנחנו המשפחות צריכים להתחנן בשביל לראות אותם. אתם מחוייבים לקבל את הסכמת המשפחות לשימוש בסרטונים בהם מופיעים הנרצחים. הפריצות הזאת היא כאב עצום ומסוכן למשפחות שרואות בהפתעה את פני הילד שלהם בסרט הוליוודי או בכתבה בטלוויזיה". 

בתום הדיון שנערך היום השופטים אימצו את עמדות המטה כאשר אמרו שרק לקורבנות אירועי ה-7.10 ומשפחותיהן יש נגיעה אישית לפרסום, ורק הם יכולים להביע עמדה היכן ואיפה יפורסמו תמונות יקיריהן. 

זו הפעם הראשונה שבה ישנה הכרה של המדינה לזכויות קורבנות אירועי ה-7.10, והודאה כי מכירה בהם כנפגעי עבירות בעלי זכויות, כמו זכותם לפרטיות, לכבודם ולכבוד יקיריהם. כעת המדינה תצטרך לדאוג לטשטש את התמונות, לפנות למשפחות ולקבל את הסכמתן, כל זאת בהדרכת אנשי מקצוע מתחום הטראומה.

בית המשפט העליון מלחמת חרבות ברזל מטה משפחות החטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}