י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
51 שנים אחרי

צה"ל חושף הקלטה נדירה של גולדה מאיר מדיון חסוי

במלאות 51 שנים למלחמת יום הכיפורים, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון חושף הקלטה נדירה של ראש הממשלה גולדה מאיר. "על הרבה דברים יסלחו לנו, דבר אחד לא – זה חולשה. ברגע שאנחנו נהיה רשומים כחלשים – זה נגמר"

צה"ל חושף הקלטה נדירה של גולדה מאיר מדיון חסוי
מלחמת יום הכיפורים צילום: באדיבות ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון

לראשונה בקולה, מתוך דיון קבינט סגור: במלאות 51 שנים למלחמת יום הכיפורים, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון חושף הקלטה נדירה, מתוך דיון קבינט שהתקיים ב-19 בנובמבר 1973, של ראש הממשלה גולדה מאיר ע"ה.

"אחרי מלחמה אצלנו כל חלל זה לא רק עניין של עצבות למשפחה הקרובה, זה עם עצוב אבל עם נכון ויודע מה לפניו. הלוואי ויכולנו להגיד שזו המלחמה האחרונה, וכן אני רואה את העם שלנו למרות מה שהתרחש פה. ביסודו של דבר זה עם עצוב, עם גדול, עם חזק, אמנם קטן אבל חזק", אמרה גולדה. "עם שעומד במלחמה, אז הוא צריך לנהוג כפי שנוהג עם שנמצא במלחמה, ולא מוכן להרים ידיים".

בנוסף אמרה גולדה מאיר: "הרבה דברים יסלחו לנו, דבר אחד לא – זה חולשה. ברגע שאנחנו נהיה רשומים כחלשים – זה נגמר".

ההקלטה הנדירה של גולדה מאיר צילום: משרד הביטחון

בשלב הראשון של המלחמה, שבו הצליחו צבאות סוריה ומצרים לכבוש מוצבים ישראליים לאורך קווי הפסקת האש, נפלו בשבי מדינות ערב מאות חיילי צה"ל. באותה תקופה התקיים משא ומתן בדמשק, בתיווך אמריקני להחזרת שבויים. גולדה סיפרה בדיון שאחד מנציגי המשלחת לשיחות אמר לה: "אל תצטטי אותי, אבל הם יודעים שהאנשים האלה בשבילכם הם ציפור הנפש והם מנצלים את זה". ראש הממשלה הדגישה: "אז מה? אנחנו נפסיק לדאוג לאנשים?".

גולדה מאיר צה"ל משרד הביטחון מלחמת יום הכיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}