י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
"זה סמלי"

לראשונה בישראל: ציון יום בריאות הנפש באירוע מרגש

לראשונה בישראל צויין יום בריאות הנפש על ידי אשת הנשיא, מיכל הרצוג ונשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הבריאות ומנכ״ל משרד הבריאות. בוסו: "אנחנו מציינים היום לראשונה במדינת ישראל את יום בריאות הנפש הבינלאומי"

לראשונה בישראל: ציון יום בריאות הנפש באירוע מרגש
שר הבריאות בוסו בטקס צילום: באדיבות המצלם

היום (חמישי) צוין לראשונה בישראל יום בריאות הנפש. את היום ציינו אשת הנשיא, מיכל הרצוג ונשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הבריאות, אוריאל בוסו, מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ראש האגף לבריאות הנפש, ד״ר גלעד בודנהיימר באירוע מרגש בו השתתפו מתמודדי נפש, משפחות של מתמודדי נפש, עמותות המסייעות למתמודדים ומטפלים.

באדיבות המצלםהטקס בבית הנשיאצילום: באדיבות המצלם

על פי נתוני משרד הבריאות שנאספו באגף בריאות הנפש במשרד מה-7.10.23 ועד לסוף חודש אוגוסט 2024 התקבלו במרכזי החוסן בישראל 58,695 פניות. על פי הנתונים חלה ירידה במספר  הפניות למרכזי החוסן לאורך תקופה זו, מ-29,992 פניות ברבעון האחרון של שנת 2023 ל-11,177 פניות ברבעון השני של שנת 2024. 

על פי נתוני משרד הבריאות מאז ה-7.10 היו 37,138 פניות לקווי הסיוע של קופות החולים. בנוסף למענה במוקדי החירום של קופות החולים, ניתן מענה טיפולי נוסף לתמיכה רגשית של שלוש שיחות טיפוליות על ידי אנשי המקצוע בקופות החולים. סה"כ קיבלו טיפול במסגרת שירות זה 18,320 אנשים.

שר הבריאות אוריאל בוסו: "אנחנו מציינים היום לראשונה במדינת ישראל את יום בריאות הנפש הבינלאומי. בימי שגרה, זהו יום סמלי, שנועד לקדם את המודעות הציבורית לנושא. אולם השנה, לשיח סביב בריאות הנפש יש משמעות עמוקה הרבה יותר, בזמן שאנו ממשיכים להתמודד עם ההשלכות הטראומטיות של השבעה באוקטובר - יום ששינה את האומה שלנו לנצח והותיר אחריו צלקת בנפש הקולקטיבית של ארצנו.

יום בריאות הנפש, לא נועד רק להגברת המודעות – היום הזה הוא קריאה לפעולה. אנחנו אומרים בפה מלא – תחום בריאות הנפש הוא כבר לא החצר האחורית של מערכת הבריאות. הוא ראשון במעלה. עלינו כמדינה וכחברה חפצת חיים לא רק להכיר בצלקות, אלא להבין שעלינו להיות שם בשבילם – אלו שנפגעו במלחמה ואלו שמתמודדים עוד לפניה. כשר הבריאות, אני מחויב לדאוג להקמת רשת תמיכה מקיפה לכולם. להבטיח שלכל מי שסובל מהפרעת דחק פוסט טראומטית, חרדה, דיכאון או כל צורה אחרת של מצוקה נפשית - תהיה גישה לעזרה לה הוא זקוק. 

אנחנו עמלים במשרד במאמץ אדיר ובהשקעת משאבים נכבדים במטרה לייצר פתרונות ומענים ולקדם את המערכת – כדי להבטיח שמה שהיה - לא יהיה עוד. בתקופה הקשה הזו, אנחנו הופכים את התחום למשימה לאומית. מערך בריאות הנפש הציבורי היה בחסר לפני המלחמה ואנחנו נחושים להביא לתיקון לדורות קדימה.

"מאמצי המשרד והממשלה לבדם אינם מספיקים. אני קורא לכולם - בני משפחה, חברים, שכנים, מנהיגי קהילות - להושיט יד, להקשיב ולתמוך באלה שעשויים לסבול בשקט. אנשים רבים חשים בושה או סטיגמה סביב הנושא. חשוב שתדעו - אתם לא לבד. בקשת עזרה אינה סימן לחולשה אלא סימן לאומץ. זהו מעשה של חוסן, ושל שליטה על החיים לאחר הכאוס הגדול".

אוריאל בוסו יצחק הרצוג יום בריאות הנפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}