ח' תשרי התשפ"ה
10.10.2024
קושי ראייתי

שניים ממשתפי הלינץ' בעכו הורשעו בעבירת טרור, אחד נוסף הורשע בעבירות אחרות 

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע שני מחבלים אשר השתתפו בלינץ' האכזרי במור ג'נאשווילי בעכו במהלך מבצע שומר החומות בעבירת מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה. מחבל נוסף זוכה מעבירת הטרור והורשע בעבירות אחרות

שניים ממשתפי הלינץ' בעכו הורשעו בעבירת טרור, אחד נוסף הורשע בעבירות אחרות 
הלינץ' בעכו צילום: צילום מסך

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע שלושה מחבלים אשר השתתפו לפני כשלוש שנים בלינץ' האכזרי במור ג'נאשווילי בעכו במהלך מבצע שומר החומות בו נפצע מור באורח קשה. שניים מהמחבלים הורשעו בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ואילו המחבל השלישי זוכה מעבירה זו והורשע בסעיפי אישום אחרים. בתיק נעצרו תשעה פורעים, חלקם כבר מרצים עונשי מעצר בבית הכלא. את מור מייצג ומלווה עו"ד חיים בלייכר, מנהל מחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו. 

מור מסר לאחר הדיון בבית המשפט: "אני חש שלא מוצא ההליך המשפטי עד תום. רק שניים מהמחבלים הורשעו בעבירה של מעשה טרור והמחבל השלישי זוכה. אני לא מבין כיצד השופט יכול לזכות את המחבל הזה ששיקר לאורך כל המשפט. המחבל הזה היה באירוע ופגע בי בצורה קשה. במשפט נחשפה שיחה של המחבל עם אימו בדומה לשיחות של הנוח'בות שפורסמו בתקשורת שבהם הוא מתגאה בחלקו בלינץ'. אנחנו נמשיך לדרוש את הצדק, צריך להילחם בטרור ולגרש את משפחות המחבלים שפגעו בי".

מור ג'אנאשווילי אחרי הדיון צילום: חוננו

עו"ד בלייכר אמר: "אנו מצפים כי ששלושת המחבלים יקבלו שנות מאסר ארוכות. לצערנו, המחבל השלישי שהיה שותף לשלהוב הרוחות בלינץ' זוכה בשל קושי בראיות שיצביעו מה פעולותיו בלינץ' בו הוכח שהיה נוכח. השופט בחר לזכות אותו מעבירת מעשה הטרור. אנו סבורים כי כל מי שהיה שותף לאירוע צריך להינמק בכלא לשארית חייו. אנו מקווים כי בית המשפט יטיל עונשי מאסר כבדים על המחבלים כולם".

מור ג'נאשווילי לינץ עכו שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}