י"ב תשרי התשפ"ה
14.10.2024
בארה"ב וקנדה

ללא צורך בכיסוי סלולרי: השירות הלוויני החדש של אפל החל לפעול

שירות חדש מאפשר שליחת הודעות טקסט והודעות חירום דרך לוויינים, ללא צורך בכיסוי סלולרי, אך זמינותו מוגבלת בארה"ב ובקנדה בלבד

ללא צורך בכיסוי סלולרי: השירות הלוויני החדש של אפל החל לפעול
אילוסטרציה צילום: unsplash

אפל החלה להפעיל שירות חדש המאפשר למשתמשי אייפון 14 ומעלה לשלוח הודעות חירום והודעות רגילות באמצעות חיבור לווייני, גם כאשר אין כיסוי סלולרי. ב'מעריב' הסבירו כי השירות החדש מיועד למי שמוצא את עצמו במקומות ללא קליטה סלולרית, ומאפשר להם לתקשר ביעילות, ללא צורך במצב חירום או בתשלום נוסף.

איך זה עובד? כאשר האייפון מזהה שהוא מחוץ לטווח הרשתות הסלולריות או ה-Wi-Fi, הוא מציג התראה המציעה גישה מהירה לשירותי הלוויין, הכוללים שליחת הודעות טקסט, SOS חירום, עזרה בצד הדרך, ואיתור מיקום באמצעות אפליקציית Find My. משתמשים יכולים גם לגשת לשירות ישירות מאפליקציית ההודעות, כאשר המכשיר מספק הנחיות כיצד לכוון את האייפון אל לוויין זמין.

הודעות ה-iMessage הנשלחות דרך הלוויין מוצפנות מקצה לקצה, מה שמספק שכבת אבטחה נוספת. לעומת זאת, הודעות SMS מצוידות בהגבלות שמטרתן למנוע ניצול לרעה של המערכת. אנשי קשר קרובים יכולים להתחיל הודעת SMS בכל עת, אך עם אנשי קשר אחרים, השולח צריך להיות הראשון לשלוח הודעה כדי לאפשר תגובה.

למשתמשים המעוניינים להתנסות בשירות החדש, אפל כללה מצב הדגמה באפליקציית ההגדרות של iOS 18. שם ניתן ללמוד כיצד לחבר את המכשיר לוויין ולשלוח הודעות בעת הצורך. בשלב זה, השירות זמין רק בארה"ב ובקנדה, אך אפל מתכננת להרחיב את השירות למדינות נוספות בעתיד, בהתאם להתקדמות הטכנולוגית והיתרי רגולציה. נכון לעכשיו, ישראל אינה נכללת בתוכניות ההרחבה של השירות.

אפל (Apple) קליטה לווין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}